کد خبر: ۲۱۴۱۰
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

گره خوردن حیات دانش‌بنیان‌ها به صادرات/ ملات ضدآب و ضدحریق تولید شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شریف نانو پارس، با بیان اینکه حیات شرکت‌های دانش‌بنیان به صادرات گره خورده است، گفت: امروزه رودخانه ای ایجاد شده که منشا آن دانش و مقصد آن صادرات است؛ آنچه که باید در کشور اتفاق بیفتد بحث صادرات محصولات دانش بنیان است که باید قوانین تسهیل و موانع برطرف شود.

ابوالقاسم دولتی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شریف نانو پارس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در سال ۹۰ تاسیس و در سال ۹۳ به دانش‌بنیان تبدیل شد، اظهار کرد: هم‌اکنون روی پروژه مختلف محصولاتی را طراحی و تولید کردیم به گونه‌ای که مراحل توسعه محصولات همچنان ادامه دارد. در حال حاضر در این شرکت بالای ۱۰۰ طرح توسعه‌ای را انجام دادیم و نزدیک بیش از ۲۰ محصول را روانه بازار کردیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت شریف نانو پارس در سه خانواده محصولاتی را تولید و روانه بازار کرده است، گفت: محصولاتی مانند رنگ‌های مهندسی ضد آب، ضد سایش، ضدخوردگی و آنتی باکتریال و رنگ‌های عایق حرارتی که حاوی نانوذرات را تولید می‌کنیم به طوریکه در این محصولات افزودنی‌های را به محصولات اضافه می‌کنیم.

دولتی افزود: محصول ملات ضدآب است که ما سیمان را به صورت ملات ضدآب تولید می‌کنیم؛ چراکه تمامی مشکلات ساختمان غالبا از نفوذ آب است که به مرور زمان انواع اقسام خوردگی‌ها و تخریب‌ها را ایجاد می‌کند، بنابراین یک راه این است که جایی که ملات استفاده می‌شود؛ ضد آب باشد. این ملات‌ها کاربرد‌های بسیار وسیعی دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه بیان کرد: ملات ضدآب تولید شده با استفاده از نانوذرات به غیر از سنگ‎‌نمای ساختمان کاربرد‌های بسیار دیگری دارد، برای نمونه برخی تجهیزات و وسایل در مناطق شرجی را می‎ توان با استفاده از آن روکش کرد تا هیچ‌وقت زنگ نزند، از جمله می‎توان به تیر‌های چراغ برق یا برخی مخازن بزرگ صنعتی اشاره کرد که با استفاده از این ملات ضدآب نانو پایه روکش می‌شوند و دیگر در اثر عوامل طبیعی مانند رطوبت هوا زنگ نمی‌زنند.

وی همچنین گفت: به دلیل کیفیت بالای محصول ایرانی و تفاوت قیمت بسیار فاحش آن با نمونه‎ های خارجی، به زودی با قدرت بسیار در بازار‌های صادراتی ظاهر خواهیم شد. البته این یک محصول بسیار جدید است و نیاز به معرفی بیشتر به بازار دارد.

دولتی ادامه داد: در خانواده ملات ها، ملات ضدحریق را نیز تولید می‌کنیم، برای اینکه در مقابل آتش‌سوزی دوام بیشتری داشته باشد، بنابراین برای اینکه بتوانیم قدرت این‌ها را افزایش دهیم از نانوذرات استفاده کردیم. همچنین در شوینده‌های نانویی و جرم گیر از فناوری نانو ذرات بهره بردیم.

وی افزود: همچنین این مجموعه می¬کوشد تا با انجام پژوهش¬ و توسعه گسترده و تولید محصولات با کیفیت و استاندارد، سهم به سزایی را در برطرف کردن نیاز‌های کشور در زمینه نانو فناوری داشته باشد.
دولتی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان محصولات تخصصی را تولید می‌کند. از نظر کیفیت مشابه محصولات خارجی است.

دولتی با بیان اینکه حیات شرکت‌های دانش‌بنیان به صادرات گره خورده است، گفت: امروزه رودخانه‌ای ایجاد شده که منشا آن دانش و مقصد آن صادرات است؛ آنچه که باید در کشور اتفاق بیفتد بحث صادرات محصولات دانش بنیان است که باید قوانین تسهیل و موانع برطرف شود. متاسفانه مسائل مالی و مشکلات ارزی و تحریم هم اکنون صادرات به کندی انجام می‌شود. شرکت ما تلاش می‌کند که تا با عبور از موانع در جهت توسعه صادرات گام‌های مثبتی را بردارد.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی