کد خبر: ۲۱۴۱۷
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

جشن گوگل برای تولد 23 سالگی+فیلم

گوگل دودل روز دوشنبه 27 سپتامبر تولد گوگل را جشن گرفت. این موتور جستجو 23 سال پیش در پی برخورد اتفاقی بین دو دانشمند کامپیوتر سرگئی برین و لری پیج متولد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، در سال 1997، برین (دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه استنفورد) مامور شد که به پیج (که در آن زمان برای تحصیلات تکمیلی وارد شده بود) اطراف محوطه دانشگاه نشان دهد. این آغاز دوستی آن ها بود و سال بعد، آن ها یک موتور جستجو ایجاد کردند که از لینکها برای تعیین اهمیت صفحات جداگانه در شبکه جهانی وب استفاده می کرد.

گوگل توضیح می دهد که این موتور جستجو قبل از اینکه به گوگل تغییر نام دهد Backrub نامیده شد. به گفته گوگل، نام جدید آن نمایانگر مأموریت آنها سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس قرار دادن و استفاده جهانی از آنها است.

موتور جستجو توجه سرمایه گذاران سیلیکون ولی را به خود جلب کرد و شرکت گوگل رسماً متولد شد و Andy Bechtolsheim بنیانگذار Sun Microsystems، چکی به ارزش 100 هزار دلار برای آفرینندگان گوگل (در آگوست1998 ) نوشت.

پس از سرمایه گذاری، اولین دفتر Google در گاراژ متعلق به سوزان ووجیچی (شانزدهمین کارمند گوگل، که اکنون مدیرعامل یوتیوب است) در منلو پارک، حومه کالیفرنیا تأسیس شد.

گوگل روزانه میلیاردها جستجو به بیش از 150 زبان در سراسر جهان دریافت می کند و سرورهای آن در بیش از 20 مرکز داده در سراسر جهان قرار دارند. صدها محصول این شرکت، از YouTube و Android گرفته تا Gmail و Google Search امروزه توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظرات
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
وبگردی