کد خبر: ۲۱۴۷۹
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱

برگزاری هفته جهانی فضا با شعار "زنان در فضا"/نامگذاری روزهای هفته

دبیر هفته جهانی فضا با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا، نامگذاری روزهای هفته جهانی فضا را اعلام کرد.

برگزاری هفته جهانی فضا با شعار

به گزارش« نبض فناوری» سعید قربانی ضمن اشاره به اهمیت ترویج و آموزش عمومی فناوری فضایی برای ایجاد همراهی و حمایت جامعه از برنامه‌های فضایی، گفت: هفته جهانی فضا بزرگترین جشن عمومی حوزه فضایی است و در این هفته تلاش می‌شود تا با ارائه دستاوردهای فضایی و گفتگو پیرامون تاثیرات و کاربردهای این فناوری در زندگی مردم، ضمن افزایش آگاهی عمومی، همراهی و حمایت جامعه از فعالیت‌های فضایی جلب شود.

دبیر هفته جهانی فضا افزود: امسال نیز مطابق هر ساله شعاری برای هفته جهانی فضا از سوی انجمن هفته جهانی فضا انتخاب و اطلاع رسانی شده است. شعار امسال عبارت است از «زنان در فضا».

وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران نیز با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مشورتی نسبت به نامگذاری و تعیین محورهای اصلی برای برگزاری رویدادهای مختلف در سراسر کشور اقدام کرده است که روزهای این هفته به این شرح نامگذاری شده است:

دوشنبه ۱۲ مهرماه، زنان در صنعت فضایی

سه شنبه ۱۳ مهرماه، مشاهده زمین از آسمان

چهارشنبه ۱۴ مهرماه، کارآفرینی و اشتغال در حوزه فضایی

پنجشنبه ۱۵ مهرماه، نجوم و اکتشافات فضایی، علم و هنر

جمعه ۱۶ مهرماه، اقامتگاه‌های آینده و گردشگری فضایی

شنبه ۱۷ مهرماه، حقوق نوین فضایی

یکشنبه ۱۸ مهرماه، منظومه‌های ماهواره‌ای، پیوند فناوری‌ها و نسل چهارم فضا

دکتر قربانی موضوعات مختلف از جمله نقش زنان در توسعه فناوری فضایی، نقش فناوری فضایی در افزایش رفاه اجتماعی، ایده پردازی، تیم سازی و راه اندازی کسب و کار فضاپایه، معرفی زنان موفق در حوزه فضایی، خدمات متقابل نجوم و فناوری فضایی، نقش رصدگران آماتور در توسعه علم نجوم، بررسی تحولات نوین در عرصه فضایی، حقوق و دیپلماسی فضایی، منظومه‌های ماهواره‌ای و ارتباطات را از جمله محورهای برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا اعلام کرد.

وی ضمن تشکر از همراهی و همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و انجمن‌ها و شرکت‌های خصوصی در برگزاری پربار برنامه‌های هفته جهانی فضا در سال‌های گذشته، افزود: امسال نیز تلاش خواهیم کرد با همراهی تمامی علاقمندان به حوزه فضایی و نهادها و مراکز فعال در این حوزه، برنامه‌های متنوعی را برای اقشار مختلف جامعه تدارک ببینیم. برای دسترسی بیشتر علاقمندان، این برنامه‌ها بصورت آنلاین و از طریق فضای مجازی بصورت زنده و تکرار برنامه پخش خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران، وی خاطرنشان کرد: همچنین از تمامی فعالین این حوزه دعوت می‌کنم تا با مراجعه به وبسایت سازمان فضایی ایران، نسبت به ثبت رویداد خود اقدام کنند تا ضمن تجمیع برنامه‌های سراسر کشور، نسبت به حمایت محتوایی و اطلاع‌رسانی آن از بسترهای اطلاع‌رسانی سازمان فضایی ایران اقدام شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی