کد خبر: ۲۱۵۴۰
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۴
وزیر ارتباطات تاکید کرد؛

اراده دولت سیزدهم بر توسعه صنعت فضایی

وزیر ارتباطات با تاکید بر اراده دولت سیزدهم برای توسعه صنعت فضایی، گفت: ظرفیت‌های مناسب صنعت فضایی در کشور به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از وزارت ارتباطات، عیسی زارع‌پور در بازدید از سازمان فضایی و دیدار با مدیران و کارشناسان این سازمان و تبریک هفته جهانی فضا، گفت: امیدوارم این هفته نقطه شروعی برای حرکت شتابان صنعت فضایی در دوره جدید باشد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت فضایی گفت: امروز کاربردهای صنعت فضایی به همه حوزه‌های زندگی بشر تسری پیدا کرده است و باید بیش‌از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صنعت فضایی را یکی از عرصه‌های اقتدار آفرین برای کشور و امیدآفرین در میان مردم دانست و افزود: آنچه مسلم است در این صنعت از ظرفیت‌های خیلی خوبی برخورداریم اما به نظر می‌رسد که این ظرفیت‌ها به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند و اگر همگرایی بیشتر و سیاست‌گذاری مناسب‌تری را شاهد باشیم، مطمئناً آورده صنعت فضایی چندین برابر وضع فعلی خواهد بود.

زارع پور ادامه داد: با توجه به توان و ظرفیت بالایی که در حوزه فضایی کشور وجود دارد و همچنین اراده دولت برای توسعه صنعت فضایی، می‌توان امیدوار بود که این صنعت به ریل شتابان خود برای رسیدن به اهداف طرح‌ریزی‌شده بازگردد.

وی تأکید کرد: با تقسیم‌کاری ملی مناسب در بین بازیگران این صنعت راهبردی و ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر میان تلاشگران این صنعت، می‌توانیم در کوتاه‌مدت به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم و به‌سرعت امید تازه‌ای را هم در میان مردم و هم در میان فعالان این صنعت ایجاد کنیم.

در ابتدای این دیدار مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی و تعدادی از معاونان، گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های سازمان ارائه کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این دیدار از بخش‌های مختلف سازمان فضایی بازدید دیدن و رو در رو با کارشناسان و کارکنان سازمان گفتگو کرد.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی