کد خبر: ۲۰۳۱۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۸
آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

نظرات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات/ زارع‌پور راهکار عملیاتی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد/ برنامه وزیر ارتباطات کیفی و فاقد اهداف کمی است

با پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

به گزارش خبرنگار « نبض فناوری» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست عصر امروز (شنبه) و بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

با اتمام بررسی صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات چه می‌گویند؟

روح‌الله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز، نظر کمیسیون متبوع خود درباره صلاحیت «عیسی زارع پور» را قرائت کرد.

هیئت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با سلام احترام؛

مستند به ماده (۲۰۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می شود.

شرح استعلامات، مدرک و سابقه ایثارگری

در راستای صحت مدرک تحصیلی آقای عیسی زارع‌پور وزیر محترم پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به استناد نامه شماره ۴۳۵۱۰ مورخ ۲۳/۵/۱۴۰۰ از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید در پاسخ به نامه فوق‌الذکر وزارت مربوطه نامه شماره ۷/۱۱۳/۱۹۶ مورخ ۲۵/۵/۱۴۰۰ مراتب فارغ‌التحصیلی نامبرده در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز را مورد تأیید قرار گرفت.

بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه‌های ارائه شده با مسائل و مشکلات و واقعیت‌های موجود متناسب و واقع‌گرایی لازم را دارا است، همچنین شفافیت و انسجام لازم برای هماهنگی و همراستای مسئولیت و آینده‌نگری برای افق زمانی ۴ ساله را دارا است.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۵۴ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و ۳۴ درصد موارد نیز همسو است، نتایج حاصله نشان می‌دهد ۱۲ درصد به احکام اشاره‌ای نشده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

سوابق اجرایی و تجربیات عملی وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات قابل قبول و قابل اتکاء است، در زمینه زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی و توسعه فناوری‌ها و کاربردهای خدمات فضایی لازم است از قابلیت‌ها و توانمندی‌های افراد با تجربه و متخصصان و مدیران باسابقه استفاده شود، تعهد به ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی شرط لازم جهت تصدی وزارتخانه لازم است که باید به آن توجه شود.

نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون

در مجموع وزیر پیشنهادی دارای نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات مختلف و متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارتخانه بوده و ایشان فردی جوان، متخصص، باتجربه، شناخته شده و دارای حُسن سابقه در حوزه کاری است و اشراف کامل به چالش‌ها و مشکلات این حوزه دارد و برای حل آنها دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی است. کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون متبوعش تصریح کرد: در مجموع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان و نخبه بودن در این رشته و با توجه به دانش‌آموخته در این حوزه و همچنین با عنایت به شناخت از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به احسن وجه و آشنایی با چالش‌های پیش رو، مطالبات رهبر انقلاب در حوزه اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات ، وزیر پیشنهادی تأکید کرده است ظرف مدت ۴ سال شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کند و از آنجایی که در هر موقعیتی که قرار گرفته، چه در قوه‌قضائیه و چه در وزارت ارشاد و همچنین در موقعیت‌های دیگر تحول‌گرا و تحول‌خواه بوده، موقعیت‌های بسیار خوب و مناسبی را در مسئولیت‌هایش ایجاد کرده است.

کمیسیون فرهنگی صلاحیت زراع پور برای وزارت ارتباطات را تایید کرد

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات چه می‌گویند؟

همچنین حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ارائه گزارش بررسی صلاحیت و رزومه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، برنامه کاری بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم در کمیسیون فرهنگی بر اساس برنامه و هم زمان بندی ارائه شده طی روز‌های شنبه لغایت سه شنبه ۲۲ مرداد ماه طی ۲۲ ساعت کاری به انجام رسید.

نصیرایی افزود: بر اساس ماموریت کمیسیون فرهنگی برای بررسی صلاحیت وزرا، صلاحیت وزرای پیشنهادی وزرش و جوانان، میراث فرهنگی و ارتباطات و ... مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات خاطر نشان کرد: یک موضوع بررسی معیار‌های عمومی وزیر پیشنهادی و انسجام در برنامه‌ها بود. سپس برنامه‌های خود را ذیل ۸ محور ارائه کردند و به بیان چالش‌ها و راهبرد‌های حوزه پرداختند. برنامه ارائه شده در برخی بخش‌های کلی و در برخی بخش‌های جزئی بود.

نصیرایی ادامه داد: سنجش پذیر بودن بخشی از برنامه‌ها مشخص بود و امکان سنجش وجود داشت و اکثر محور‌ها از شفافیت لازم برخوردار است، ولی در برخی بخش‌ها مسئله به خوبی توصیف نشده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی بیان داشت: در کلیه محور‌ها اولویت بندی ارائه نشد و برنامه‌ها با اسناد بالادستی ۵۴ درصد منطبق بود و ۳۴ درصد همسو بود و موردی مغایر با برنامه‌های بالادستی نبود.

نصیرایی افزود: تخصص، تحول گرایی، توجه به دولت الکترونیک و لزوم بهره مندی از ظرفیت جوانان از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادر ارتباطات بود که عملکرد قابل اطمینان از وی را رقم می‌زند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: نظر قابل اتفاق اعضای کمیسیون درباره جنبه‌های مختلف زارع پور موافق است. امیدواریم بتواند منافع عموم و دولت تامین شود.

در این جلسه موافقان ومخالفان نظرات خود را ارائه می‌دهند.

عنابستانی در مخالفت با کلیات کابینه:

زارع‌پور راهکار عملیاتی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات چه می‌گویند؟

در ادامه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مخالفت با عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:

علی‌اصغر عنابستانی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: باید وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اهداف شبکه ملی اطلاعات را مشخص کند و سال به سال برای تحقق آن باید هدفگذاری شود تا براساس آن اهداف پیش برویم.

وی بیان کرد: متأسفانه ما هیچ سرمایه‌ای در اختیار کارآفرینان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات نگذاشته‌ایم و حتماً باید از آنان حمایت اساسی شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: در برنامه پیشنهادی عیسی زارع‌پور به حوزه نظارت و تنظیم مقررات آنطور که باید و شاید پرداخته نشده است. علاوه بر این، بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه سازمان فضایی را مشاهده کردم که کافی نیست و باید توجه بیشتری به این عرصه شود.

عنابستانی افزود: متأسفانه بسیاری از افتخارات کشور ما در حوزه فضایی در سال‌های گذشته مخدوش شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم باید در جهت تقویت سازمان فضایی اقدام کند.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت کامل بر مخابرات گفت: تلفن ثابت روستاها کاملاً رها شده، باید مشخص شود که چه زمانی قرار است به این بهم‌ریختگی رسیدگی شود و اوضاع سامان پیدا کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: وضعیت اینترنت پرسرعت در روستاها هم باید مشخص شود و وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت دقیق بگوید که در چه زمانی این مسئله محقق می‌شود.

این نماینده مخالف برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات، خاطرنشان کرد: اشکال اساسی به برنامه آقای زارع‌پور درباره شبکه ملی اطلاعات این است که وی تنها به چالش‌های این حوزه اقدام کرده است و راهکاری عملیاتی برای آن ندارد.

حاتمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:

برنامه «زارع‌پور» برای برخورد با پلتفرم‌های متخلف خارجی مشخص نیست

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات چه گفتند؟

در ادامه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور، حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، اما آقای زارع‌پور هیچ اعتقادی به پلتفرم‌های اجتماعی ندارد و در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد.

وی در خصوص برنامه‌ ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی گفت: برنامه ارائه شده ابعاد پژوهشی داشته و کلی‌گویی است. ایشان یا از ظرفیت‌های اقتصادی فضای مجازی اطلاع ندارد یا اینکه در برنامه‌های خود نیاورده است.

حاتمی خاطرنشان کرد: موفقیت نسبی آقای زارع‌پور در قوه قضائیه دلیلی بر آن نمی‌شود که به عنوان وزیر معرفی شود. برنامه‌های ایشان به صورت گزاره‌های توصیفی و کیفی و فاقد اهداف کمی و برنامه زمان‌بندی شده است. برنامه باید قابلیت ارزش‌گذاری داشته باشد.

نماینده مردم کلیبر با بیان اینکه وضعیت کارکنان شرکتی و شرح وظایف ماموریت‌های شرکت مخابرات جایگاهی در برنامه‌های زارع‌پور ندارد، گفت: نگاه جنابعالی به وزارت بیشتر نرم‌افزاری است و توجه‌ای به زیرساخت‌ها دیده نمی‌شود. دفاتر پیشخوان به چالش جدی در کشور تبدیل شده است. سوال این است که این موضوع چگونه حل خواهد شد؟ تعدد تصمیم‌گیران در حوزه آی سی تی، در برنامه شما مسکوت مانده است. باتوجه به اقدام گوگل پلی در حذف روبیکا، ذره بین و مسدودسازی برنامه‌های کاربردی برنامه شما برای مقابله با آن چیست؟ همچنین نظرات جنابعالی مبنی بر راهبری فضای مجازی چیست؟ در برنامه‌هایتان این همه از اقتصاد دیجیتال حرف زدید، اما در بستر کدام پلتفرم مدنظر شما این موضوع اتفاق خواهد افتاد؟

موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظرات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات/ زارع‌پور راهکار عملیاتی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد/ برنامه وزیر ارتباطات کیفی و فاقد اهداف کمی است

شریعتی: زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است

در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه نوبت عصر امروز مجلس در موافقت با وزیر ارتباطات و فناوری پیشنهادی رییسی عنوان کرد: قدرت در دنیای سنتی بر چهار ستون اقتصاد، فرهنگ، سیاست و امنیت استوار بود، اما قدرت مدرن امروز بر دو مولفه اساسی اطلاعات" و "انرژی" بنا شده است، لذا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز مسوول ارتقاء و تعالی یکی از دو پایه اساسی اقتدار نظام مقدس ماست که متولی تامین سخت افزار و زیرساخت و مهمتر از آن نرم افزار و محتواست. مایه خوشحالی و مباهات است که گزینه پیشنهادی رییس جمهور محترم برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جوانی متخصص، انقلابی، متعهد و دغدغه مند از خطه مقاوم و شهیدپرور کرمانشاه است که از کودکی و نوجوانی تاکنون همواره به نخبگی و هوشمندی شناخته شده و مراحل رشد حرفه ای خود را منطقی و البته پرافتخار طی کرده است و علیرغم جوان بودن، دارای کارنامه بوده و کاملا عملگراست.

وی افزود: با علم و آگاهی عمیق به توانمندی ها و شایستگی های این برادر عزیز به نقاط قوت و صلاحیت همراه با مطالبات مجلس شورای اسلامی اشاره می‌کنم، یک، ارتباط گسترده با شبکه حرفه ای فناوری اطلاعات و بدنه اپراتورهای مخابراتی در راستای توسعه زیرساخت های سخت و نرم در حوزه فناوری اطلاعات و تلکام کشور، به اذعان خبرگان صنعت ارتباطات کشور، موفقیت در توسعه شبکه ملی اطلاعات - که وظیفه مغفول مانده دو دولت گذشته بوده است - در گرو ایجاد کیفیت برای مشتریان این شبکه یعنی آحاد مردم ایران است. در سند معماری شبکه ملی اطلاعات، برای دسترسی عموم مردم به خدمات ICT در شبکه ملی، اهدافی با دو شاخص رسیدن به پوشش ۱۰۰% و رسیدن به پهنای باند ۲۵ مگابیت بر ثانیه تعیین شده که با وضع موجود فاصله بسیار دارد و همین عدم تحقق پوشش و سرعت دسترسی مردم، باعث کاهش کیفیت مورد انتظار شده است که بالتبع عدم اقبال مردم به شبکه ملی اطلاعات را رقم خواهد زد و این مهم نیز جز با تمرکز بر "توسعه زیرساخت های نرم و سخت حوزه تلکام" از جمله ایجاد دیتاسنترهای بزرگ و فراگیر برای توسعه خدمات میزبانی در کشور، تکمیل شبکه فیبر نوری کشور جهت ارتقاء اتصال کاربران (Conectivity) و توسعه سرویس های پایه نظیر موتور جستجوی بومی رقم نخواهد خورد.

شریعتی گفت: سه، تجربه موفق در توسعه خدمات دولت الکترونیک، مفهوم دولت الکترونیک یکی از ابعاد هوشمندسازی است که کشور لاجرم باید به سمت آن با شتاب بیشتری حرکت کند و بروز همه گیری کرونا بر اهمیت و فوریت آن بیش از پیش افزوده و خلاء و فقدان وجود زیرساختهای دولت الکترونیک در این بلیه طبیعی، خودنمایی کرده است. از سوی دیگر، شعار فسادستیزی دولت سیزدهم نیز جز با ایجاد شفافیت محقق نخواهد شد و شفافیت نیز در گرو ایجاد زیرساختهای دولت الکترونیک و دستیابی آزاد به اطلاعات ملی است. تجربه ارزنده آقای زارع پور در قوه قضائیه در راستای افزایش سطح رضایتمندی مردم با تکمیل خدمات قضایی الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری بویژه در شرایط کرونا نویدبخش تسلط ایشان بر مفاهیم و زیرساختهای دولت الکترونیک و نشانگر تجمیع سه مولفه "دانستن، خواستن و توانستن" در ایشان است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: سه. تسلط بر فناوری های نوین حوزه IT و ICT و روندهای آینده صنعت در دنیا، همگان واقفیم که چالش امروز و فردای کشور چالش فناوری است و تفوق و سیطره آینده از آن ملت و کشوری است که دست برتر در فناوری داشته باشد. بدون بهره مندی از ظرفیت های تکنولوژی بومی، سایر اقدامات مثل ایجاد پیام رسان ملی و نظایر آن اگرچه مطلوب است اما روبنایی است. اگر در حوزه تکنولوژی اطلاعات و تلکام به سرعت خودمان را به قافله رشد عمومی دنیا نزدیک نکنیم محکوم به شکست هستیم. آقای زارع پور با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی در دسترس و با عنایت به اینکه خود نیز از بدنه دانشگاهی کشور است، می تواند ظرفیت های دانشگاههای فنی کشور را برای تحقق این موضوع بسیج نماید. چهار، آشنایی و دغدغه مندی در حوزه تولید محتوای فاخر در شبکه ملی اطلاعات. بی شک زمانی می توانیم مردم کشورمان را به بهره مندی از شبکه ملی اطلاعات خرسند گردانیم که علاوه بر زیرساخت کافی، محتوای غنی در حوزه های مختلف نظیر محتوای دیجیتال، فیلم و بازی و سرگرمی داشته باشیم. وزارت ارتباطات در این حوزه و بسترسازی آن نقش کلیدی برعهده دارد. در این راستا تاسیس و راهبری مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای قانون حمایت از حقوق سازندگان نرم افزارهای رایانه ای، شناسنامه دار شدن درگاه های اینترنتی، فعال کردن شرکتهای محتوای دیجیتال و مشاوره به چندین مرکز و دستگاه کشور در این حوزه از جمله سوابق پربار ایشان است.

وی ادامه داد: پنج. تسلط به مفاهیم اقتصاد دیجیتال و اعتقاد ایشان به پرچم داری وزارت ارتباطات در این حوزه،سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵% بوده است؛ در حالی که این سهم در ایران در حدود ۵%درصد از کل اقتصاد کشور است. بزرگ شدن سهم اقتصاد دیجیتال، آسیب پذیری جامعه را در بحران ها کاهش داده و اقتصاد را مردمی تر میکند. لیکن اقتصاد دیجیتال، مفهومی فراتر از یک وزارتخانه است و بنابراین باید انسجامی بین چند دستگاه با محوریت وزارت ICT ایجاد شود. توانمندی آقای زارع پور ما را امیدوار کرده است تا افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از ۵ درصد GDP کشور به ۲.۵ برابر آن را مطالبه کنیم. شش، برنامه و نگاه منسجم در حوزه پیشبرد صنعت فضایی کشور،متاسفانه یکی از اقدامات اسف بار دولت قبلی، تعطیل کردن صنعت فضایی کشور بوده است. سیطره کشورها در حوزه فضایی در دهه گذشته روندی فزاینده داشته و سرعتی چند برابر گرفته است و بدیهی است تلاش مضاعف برای جبران این عقب ماندگی و رسیدن به جایگاه در خور و شأن جمهوری اسلامی در منطقه در حوزه فناوری فضایی لازم است. آقای دکتر زارع پور با بهره مندی از ظرفیت های علمی و مراکز پژوهشی کشور می تواند این خلاء را با اهتمام خود و تیم کاری آینده وزارت ارتباطات پوشش دهد که برنامه خوب ایشان در این حوزه نویدبخش تحولی جدی در حوزه فضایی خواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: هفت، اهمیت مضاعف فضای مجازی،  رهبر حکیم انقلاب در اهمیت فضای مجازی کشور تاکید فرمودند: «اگر من مسئولیت رهبری کشور را نداشتم حتما مسئول فضای مجازی کشور می شدم». متاسفانه تاکنون فضای مجازی کشور یله و رها بوده است و وزیر سابق که با تعهد و قول پیگیری این مهم از مجلس گذشته رای اعتماد گرفت، خلف وعده کرد و دغدغه رهبری و مصلحت عمومی را بر زمین گذاشت و به سیاسی کاری پرداخت.

نماینده مردم تهران همچنین گفت: فضای مجازی مانند هر پدیده ای دارای فرصت و تهدید است؛ فرصتهایی بی بدیل برای تمدن سازی، رشد اقتصادی، حل مشکل بیکاری و صدور فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی دارد و حاوی تهدیدهایی چون اقتصاد و فرهنگ وابسته، آسیبهای اجتماعی و امنیتی نیز هست، ضعف عملکرد گذشته و کنونی باعث شده، با قاطعیت بگوییم  که امروز فضای مجازی کشور، صاحب و متولی ندارد، وزیر سابق صرفا خود را متولی زیرساختهای ارتباطی فضای مجازی دانسته، شانه از زیر بار مسوولیت سایر حوزه ها خالی می کرد. خوشبختانه، وزیر پیشنهادی در کمیسیون ها اظهار داشته که مسوولیت فضای مجازی کشور را هم در سخت افزار هم در نرم افزار بعنوان بازوی اجرایی نهادهای سیاستگذار مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فضای مجازی پذیرفته است تا بطور همزمان اقتصاد و کسب و کار دیجیتال مردم رونق یابد و خدمات تخصصی پیشرفته مبتنی بر نیازهای اقشار مختلف مردم در سنین مختلف و با حفظ کامل امنیت اخلاقی و دینی تامین و ارائه شود.

وی اضافه کرد: آقای زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است؛ اما حمایت و اعتماد مجلس منوط به کارآمدی و حفظ سلامت اقتصادی مدیران ارشد دولت بویژه در وزارتخانه کلیدی و ثروتمند ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی