کد خبر: ۲۱۵۶۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۸
از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران؛

پژوهشگاه هوافضا موفق به دریافت گواهینامه تائید تشکیلات طراحی هواپیما (DOA) شد

پژوهشگاه هوافضا تشکیلات طراحی هواپیما در حوزه "هوانوردی عمومی" (GA) را راه‌اندازی و تقاضانامه خود را برای اخذ گواهینامه تایید تشکیلات طراحی هواپیمای مورد نظر به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرد. پس از تحقق الزامات این سازمان، برای دریافت گواهینامه مورد درخواست (DOA) و انجام ارزیابی‌ها و بازرسی‌های لازم از تشکیلات طراهی هواپیما در پژوهشگاه هوافضا، توسط مقامات صلاحیت‌دار سازمان هوایی-کشوری، گواهینامه تایید تشکیلات طراحی هواییما در دوره هوانوردی عمومی برای پژوهشگاه هوافضا صادر شد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» براساس فصل پنجم "سند جامع توسعه هوافضای کشوری" با عنوان "حوزه هوایی و هوانوردی" تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای و دارای جایگاه برجسته جهانی با استفاده توان علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی یکی از اهداف کلیدی در این بخش است، بنابراین توسعه طراحی و تولید هواپیما‌های جت منطقه‌ای ۱۰۰-۱۵۰ نفره و "هواپیما‌های هوانوردی عمومی"متناسب با نیاز‌های کشور و بازار‌های جهانی است.

به دلیل وجود منابع انسانی غنی و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و آزمایشگاه‌های متعدد و مجهز به تجهیزات فناورآنه به روز، که هم اکنون حدود ۴۱ عضو هیات علمی و ۴۵ پژوهشگر متخصص در زمینه‌های مهندسی هواپیما، هوانوردی، فضایی، برق و الکترونیک، مخابرات، کامپیوتر، مکانیک، حقوق هوافضا و مدیریت با پژوهشگاه هوافضا همکاری دارند.

در همین راستا پژوهشگاه هوافضا تشکیلات طراحی هواپیما در حوزه "هوانوردی عمومی" (GA) را راه‌اندازی و تقاضانامه خود را برای اخذ گواهینامه تایید تشکیلات طراحی هواپیمای مورد نظر به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرد. پس از تحقق الزامات این سازمان، برای دریافت گواهینامه مورد درخواست (DOA) و انجام ارزیابی‌ها و بازرسی‌های لازم از تشکیلات طراهی هواپیما در پژوهشگاه هوافضا، توسط مقامات صلاحیت‌دار سازمان هوایی-کشوری، گواهینامه تایید تشکیلات طراحی هواییما در دوره هوانوردی عمومی برای پژوهشگاه هوافضا صادر شد.

این گواهینامه پژوهشگاه هوافضا را مجاز به تکمیل بسته طراحی هواپیمای مورد نظر و دریافت گواهینامه تائید نوع (TC) برای خواپیمای مورد نظر از سازمان هوایمایی کشوری می‌سازد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی