کد خبر: ۲۱۵۹۷
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

سوییچ‌های مخابراتی نسل جدید NGN/IMS بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا، گفت: این سوئیچ‌ها براساس تکنولوژی نسل جدید NGN/IMS ساخته شده است که به صورت گسترده در زیرساخت مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم اکنون این تجهیزات جایگزین برندهای خارجی شده است.

انوشیروان مرآت مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت یک شرکت تحقیقاتی و تولیدی در زمینه ساخت سوئیچ‌های پرظرفیت مخابراتی نسل جدید فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: این‌ها سوئپچ‌هایی هستند که در زیرساخت‌های مخابراتی بیشتر کاربرد دارند هم اکنون اپراتور‌ها و سازمان‌های بزرگ برای ارتباطات داخلی خودشان استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این سوئیچ‌ها براساس تکنولوژی نسل جدید NGN/IMS ساخته شده است که به صورت گسترده در زیرساخت مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم اکنون این تجهیزات جایگزین برند‌های خارجی شده است.

مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد: این محصول بر اساس فناوری بسیار جدیدی طراحی و ساخته شده است که در سطح جهان نیز تولیدکنندگان محدودی دارد.

مرآت ادامه داد: این سوئیچ‌های نوین با دانش فنی بومی طراحی و ساخته شده است. البته این ترند مسیر کلی تکنلوژی یک مسیر بین‌المللی است، ولی این محصول بومی کشور خودمان است. قبلا از طریق شرکت‌های اروپایی تهیه می‌شد، اما اکنون بدلیل محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌ها از شرکت‌های چینی وارد می‌شد. اما در حال حاضر محصول داخلی جایگزین آن‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا، تأکید کرد: این شرکت از آغاز فعالیت خود تا‌کنون تلاش کرده تا چرخه بهبود مستمر را در همه ابعاد فعالیت خود پیگیری کند و در بخش‌های گوناگون به ویژه مباحث مدیریت دانش و ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود سرمایه گذاری‌های بلندمدتی را انجام داده است.

وی افزود: این فناوری آخرین تکنولوژی سوئیچ‌های پرظرفیت است که تولید می‌کنیم. ویژگی آن‌ها در فضای کمتری نسبت به قبل ساخته می‌شود. این محصول می‌تواند در شبکه عمومی مخابرات (اپراتور‌های سراسری مخابرات) و یا شبکه‌های مخابراتی اختصاصی سازمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد به این صورت که هر سازمانی از ظرفیت چند صد مشترک تا چند صد هزار شماره برای سازمان‌هایی که تعدد ساختمان یا شعب مختلفی در سراسر کشور دارند را شامل خواهد شد. با استفاده از این محصول ارتباطات یکپارچه تصویری، صوتی و ... برقرار می‌شود.

مرآت گفت: همچنین علاوه کاهش هزینه‌های جانبی، سرعت آن‌ها افزایش یافته است. اصولا مجموعه ما از ابتدای شروع یک تیم دانشجویی بوده است براساس علاقه فنی و دانش این مجموعه را راه اندازی کردیم. صنعت دانش بنیان این مزیت را دارد که از ارزش افزوده بالاتری برخوردارند و برای افرادی که از نظر فنی در یک موضوعی مهارت دارند ترجیح می‌دهند در همین رشته‌ها فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقوله سوئیچ‌های نسل جدید گسترده و شاخ و برگ زیادی دارد و از اجزا و المان‌های مختلف تشکیل شده است در واقع کار ما این اسکه سبد محصولات تولیدی را تکمیل کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
زمانی در کارخانه ای که کار میکردیم ادعا شد که موبایل بومی ساخته ایم و در اخبار سراسری هم اعلام شد اما ما اصل موضوع را می دانستیم که ساخت کابلهای ارتباطی بین سویچهای زیمنس بود که بخاطر تحریم به ایران نمیدادند
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی