کد خبر: ۲۱۶۸۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

قرارگرفتن ایران در جمع کشور‌های دارای تجهیزات پیشرفته/ پیش‌بینی تولید ۳۵ هزار کاتتر انتقال جنین برای درمان ناباروری

مدیرعامل شرکت بهراد رویش رویان، از طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته حوزه درمان ناباروری برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک ۱۵ هزار کاتتر انتقال جنین تولید شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این رقم به ۳۵ هزار برسد.

محسن خدادادی مدیرعامل شرکت بهراد رویش رویان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی مصرفی حوزه زنان و زایمان ناباروری فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در همین راستا این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از دانش بومی توانسته در گام اول کاتتر انتقال جنین رادا را برای اولین بار در کشور طراحی و تولید کند. این محصول هم‌اکنون با اخذ مجوز‌های لازم روانه بازار شده است.

وی با تأکید براینکه این شرکت تنها تولیدکننده این محصول در کشور است، افزود: قبلا از کشور‌های آمریکا و آلمان این محصول وارد کشور می‌شد.

خدادادی ادامه گفت: از اواسط بهار که وارد بازار شدیم تاکنون حدود ۲۰ درصد نیاز بازار داخلی را تامین می‌کنیم. براساس ظرفیت اسمی تولید ما امکان تامین نیاز کل کشور را داریم. تاکنون نزدیک ۱۵ هزار کاتتر انتقال جنین تولید شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این رقم به ۳۵ هزار برسد.

وی همچنین از تولید سه محصول جدید در حوزه زنان و زایمان در اوایل سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: هم اکنون محصولات در داخل کشور تولید نمی‌شود؛ امیدواریم مجوز تولید این محصولات را از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت کنیم. در حال حاضر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های مستقیم و تسهیلات دریافت نکردیم، اما برای ادامه توسعه تصمیم داریم که از تسهیلات معاونت علمی استفاده کنیم.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی