کد خبر: ۲۱۷۳۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۸

خشک‌کن انجمادی ایران‌ساخت نیاز صنایع را برطرف کرد

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به عرضه فریزدرایر یا خشک‌کن‌های انجمادی و حسگرهای گازی برای رفع نیازهای صنایع شده است.

به گزارش« نبض فناوری» آرزو کریمیان، مدیرعامل این شرکت‌ دانش بنیان از تولید محصولات دانش‌بنیان صنعتی و آزمایشگاهی خبر داد وگفت: از مهمترین تجهیزاتی که در این شرکت ساخته شده، می‌توان به خشک‌کن انجمادی اشاره کرد که به طور همزمان می‌تواند در سامانه، خلأ نیز ایجاد کند.

وی قابلیت سفارشی‌سازی بر حسب نیاز صنایع و توسعه محصول را از مزایای این دستگاه نام برد و ادامه داد: محفظه استیل این خشک‌کن‌ها در بازه ۲۵ تا ۱۰۰ لیتر قابل تولید است.

کریمیان با بیان اینکه دستگاه تست حسگر گازی از دیگر محصولات کاربردی تولیدشده توسط فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان است، خاطر نشان کرد: این دستگاه در صنایع نفت و گاز اهمیت بالایی دارد؛ چرا که این دستگاه برای ساخت و دقیق‌سازی حسگرهای گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و احتمال بروز حوادث غیرمترقبه را کاهش می‌دهد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این فعال فناور با بیان این‌که ضروری‌ترین زیر ساخت رونق تولید محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت، حمایت تسهیلاتی از شرکت‌های جوان است، ادامه داد: در ایران مواد خام کاملا در دسترس است، از این رو روند تولید سریع‌تر انجام می‌شود و این امر مزیت بزرگی است. در نتیجه ورود این محصولات به بازارهای همسایه، می‌تواند ارزآوری بالایی داشته باشد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی