کد خبر: ۲۱۷۴۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۳

مایکروسافت در بیستمین سالگرد عرضه ایکس‌باکس از یک هدست و کنترلر ویژه رونمایی کرد

از زمان عرضه کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت 20 سال گذشته است و به مناسبت سالگرد عرضه این محصول، کمپانی آمریکایی از چند ابزار جانبی ویژه و مرتبط با گیمینگ نظیر کنترلر بی‌سیم و هدست گیمینگ رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این 2 محصول در روز 5 نوامبر 2021 (24 آبان ماه) مصادف با بیستمین سالگرد عرضه کنسول ایکس‌باکس روانه بازار خواهد شد. پیش‌سفارش این محصولات نیز از روز 7 اکتبر (15 مهر ماه) آغاز شده است.

مایکروسافت در تدارک عرضه کنترلر ایکس‌باکس و هدست با رنگ‌آمیزی نیمه شفاف است

در وهله نخست به معرفی کنترلر می‌پردازیم. به گفته مایکروسافت این کنترلر دارای طراحی نیمه‌شفاف است تا خاطره کنترلرهای شفاف که مدت‌ها پیش با کیت‌های اشکال‌زدایی اصلی ایکس‌باکس عرضه شده بودند را در ذهن زنده کند. همچنین این کنترلر دارای نماد ایکس‌باکس با رنگ‌آمیزی سبز روی دکمه اصلی، D-Pad و دستگیره‌های پشتی و قطعات نقره‌ای رنگ است. بنابراین قطعات به آسانی درون کیس قابل رویت هستند.

نکته قابل‌توجه اینکه کنترلر مورد اشاره نهایتا همان مدلی است که به‌همراه سری جدید ایکس و S عرضه می‌شود. این کنترلر جهت اتصال به کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های مختلف از درگاه بلوتوث استفاده می‌کند. این اکسسوری با برچسب قیمتی 69.99 دلاری عرضه شده و مشتریان قادر به پیش‌سفارش آن از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت استور و آمازون خواهند بود.

مایکروسافت در بیستمین سالگرد عرضه ایکس‌باکس از یک هدست و کنترلر ویژه رونمایی کرد

اکنون نوبت به هدست سیمی جدید مایکروسافت می‌رسد. هدست استریوی ایکس‌باکس مایکروسافت نیز اکنون در یک ورژن نیمه‌شفاف تولید شده است. در این مدل، قطعات داخلی ایرکاپ‌ها به آسانی رویت شده و برند سبزرنگ بیستمین سالگرد ایکس‌باکس نیز بر روی ایرکاپ سمت چپ حک شده است.

شبکه توری‌شکل میان کاپ‌ها و پدهای گوشی نیز دارای رنگ‌آمیزی سبز بوده و این الگوی رنگی در بخش میکروفون نیز به چشم می‌خورد. این هدست با قیمت‌گذاری خرده فروشی مشابه کنترلر روانه بازار می‌شود؛ بنابراین قیمت‌گذاری آن در مقایسه با ورژن استاندارد هدست 10 دلار افزایش یافته است.

مایکروسافت در بیستمین سالگرد عرضه ایکس‌باکس از یک هدست و کنترلر ویژه رونمایی کرد

کمپانی مایکروسافت روی توسعه چه محصولات دیگری کار می‌کند؟

شرکت مایکروسافت در هفته گذشته انتشار ورژن رسمی سیستم‌عامل ویندوز 11 را آغاز کرد. همان‌طور که احتمالا در جریان هستید؛ نصب پلتفرم نرم‌افزاری جدید مستلزم آن است که دستگاه مورد نظر واجد برخی شرایط تعیین شده توسط مایکروسافت باشد. با این‌حال در صورت عدم تطبیق کامپیوتر شما با شرایط اعلام شده لازم نیست نگران باشید؛ زیرا توسعه‌دهندگان مایکروسافت روشی را ارائه نموده‌اند که امکان نصب سیستم‌عامل روی دستگاه‌های ناسازگار را فراهم می‌کند.

مایکروسافت در بیستمین سالگرد عرضه ایکس‌باکس از یک هدست و کنترلر ویژه رونمایی کرد

Trusted Platform Module 2.0 یکی از دلایل رایج برای عدم سازگاری کامپیوترها با ویندوز 11 محسوب می‌شود. ماژول TPM از طریق بایوس می‌تواند غیرفعال شود؛ اما کامپیوترهای قدیمی‌تر فاقد چنین مشخصه‌ای هستند. از جنبه پردازنده‌های مورد پشتیبانی نیز تولیدات اینتل و AMD با محدودیت‌های واضحی مواجه هستند و این موضوع می‌تواند مانع از نصب ویندوز 11 شود. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت به‌دنبال محدود نمودن دسترسی و تعامل کاربران با ویندوز جدید بر روی کامپیوترهای ناسازگار نیست. در واقع طی هفته جاری مقاله‌ای پیرامون نحوه نصب ویندوز 11 در وبسایت پشتیبانی شرکت مایکروسافت منتشر شد. در این مقاله، توسعه‌دهندگان به تشریح روش‌های مختلف نصب سیستم‌عامل جدید و چگونگی دانلود این پلتفرم روی کامپیوترهای ناسازگار می‌پردازند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی