کد خبر: ۴۱۰۸۶
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۰

مایکروسافت مرورگر اج را به قابلیت زیرنویس و دوبله به شکل همزمان مجهز می‌کند

مایکروسافت طی کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ اعلام کرد به زودی مرورگر قابلیت دوبله و زیرنویس همزمان را برای ویدیوهای یوتیوب و لینکدین را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

به گزارش نبض فناوری به نقل از تکنا، مایکروسافت اج قرار است قابلیت زیرنویس و دوبله همزمان ویدیو را به کاربران ارائه کند. به گفته مایکروسافت ویژگی ترجمه و دوبله در ابتدا شامل زبان‌های محدودی خواهد بود. این ویژگی به لطف هوش مصنوعی در این مرورگر پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر قابلیت مورد نظر تنها از چند زبان پشتیبانی می‌کند که در آن اسپانیایی، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، روسی و هندی دیده می‌شود. در این قابلیت علاوه بر دوبله ویدیوها برای افراد مختلف، امکان مشاهده زیرنویس محتوای ویدیو برای افراد ناشنوا نیز وجود دارد. بدین ترتیب امکان استفاده از این ویژگی برای افراد کم توان نیز فراهم شده است.

مرورگر مایکروسافت می‌تواند به طور همزمان ویدیوهای سایت‌های خبری از قبیل رویترز، بلومبرگ و غیره را ترجمه کند. این شرکت قصد دارد در آینده زبان‌های جدیدی را به این ویژگی در مرورگر اضافه کرده و از وب سایت‌های بیشتری نیز برای این قابلیت پشتیبانی کند.

قابلیت ترجمه و دوبله همزمان به همراه چند ویژگی هوش مصنوعی دیگر کوپایلوت در اج عرضه شده است. پیش از این نیز مرورگر اج به قابلیت خلاصه کردن ویدیوهای یوتیوب مجهز شده بود. این مرورگر اکنون می‌تواند به صورت همزمان دوبله و زیرنویس ویدیوهای سایت‌های معتبری از قبیل لینکدین و یوتیوب را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. همگی این قابلیت‌ها به لطف وجود هوش مصنوعی در این مرورگر ارائه شده است.

ارسال نظرات
گزارش هزار روز خدمت وزارت ارتباطات؛ کاهش ۴۰ درصدی پینگ ۱۰۰ بازی پر مخاطب
وبگردی