کد خبر: ۳۳۶۶۳
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

مایکروسافت برای حذف اینترنت اکسپلورر به زور متوسل شد

مایکروسافت حذف خودکار مرورگر اینترنت اکسپلورر از رایانه کاربران را آغاز کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرورگر حدودا ۲۷ ساله اینترنت اکسپلورر، مدت‌ها با مشکلات امنیتی و عملکرد روبرو بود و سرانجام مایکروسافت این مرورگر را کنار گذاشت و مرورگر جدید ایج (Edge) را معرفی کرد.

مایکروسافت سال گذشته پایان عمر اینترنت اکسپلورر را اعلام کرد اما این مرورگر همچنان در رایانه‌های ویندوز در سراسر جهان وجود دارد. این شرکت اکنون حذف خودکار اینترنت اکسپلورر از رایانه کاربران را آغاز کرده است. یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای مرورگر ایج به تازگی عرضه شده که اینترنت اکسپلورر ۱۱ را در هر رایانه‌ای که همچنان نصب باشد، برای همیشه غیرفعال می‌کند.

اینترنت اکسپلورر که ۱۵ اوت سال ۱۹۹۵ منتشر شده بود، پس از ۲۶ سال و ۱۰ ماه فعالیت، ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۲ رسما بازنشسته شد. ورود اینترنت اکسپلورر از همان ابتدا با جنجال همراه شد. این مرورگر ابتدا با ویندوز ۹۵ در اوت سال ۱۹۹۵ عرضه شد اما سپس در نسخه سیستم عامل ویندوز ویژه فروشندگان رایانه گنجانده شد. به این ترتیب هر کسی یک رایانه جدید خریداری می‌کرد، دستگاهش یک نسخه از مرورگر وب مایکروسافت داشت که در آن نصب شده بود و به صورت برنامه پیش فرض برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌شد.

این اقدام مایکروسافت را در آمریکا به دردسر انداخت و این شرکت را با یک شکایت ضد انحصارطلبی موفق روبرو کرد و مجبور شد به سازندگان رایانه اجازه دهد مرورگرهای وب مورد نظرشان را در دستگاه‌هایی که عرضه می‌کنند، نصب کنند.

بر اساس گزارش وایرد، با توجه به این که مایکروسافت عادت داشت این مرورگر را در هر دستگاهی عرضه کند، به نحوی، این پایان شاید در خور اینترنت اکسپلورر باشد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی