کد خبر: ۲۱۸۵۷
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

درمان آنتی بادی جدید از ابتلا به کووید ۱۹ شدید جلوگیری می کند

شرکت آسترازنکا نوعی آنتی بادی درمانی را توسعه داده که علاوه بر جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در درمان نیز موثر است.

به گزارش «نبض فناوری»، پرس اسوسیشن اعلام کرد، این شرکت هفته گذشته درخواست استفاده اضطراری از این درمان را به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه کرد. درمان مذکور AZD۷۴۴۲ نام دارد و از دو آنتی بادی تشکیل شده است.

داده های مربوط به یک آزمایش بالینی این دارو به نام Tackle روز گذشته منتشر شد و نشان داد مصرف آن توسط افراد بیمار که بستری نشده اند، از شدید شدن کووید ۱۹ جلوگیری می کند.

بخش اعظم ۹۰۳ شرکت کننده در آزمایش بالینی در معرض خطر شدید شدن بیماری کووید ۱۹ بودند و برخی چند بیماری پیش زمینه ای داشتند. آزمایش نشان داد در افرادی که ۷ روز یا کمتر از ظهور علائم بیماری در بدن آنها گذشته بود، تزریق ۶۰۰ میلی گرم AZD۷۴۴۲، ریسک شدید شدن بیماری یا مرگ را در مقایسه با پلاسیبو ۵۰ درصد کاهش می دهد.

برای افرادی که ۵ روز پس از ظهور علائم این دارو را مصرف کردند نیز ریسک شدید شدن بیماری یا مرگ ۶۷ درصد کاهش یافته است.

هیو مونتگومری پروفسور دانشگاه کالج لندن و محقق ارشد این پژوهش می گوید: با توجه به آنکه همچنان موارد ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در سراسر جهان رصد می شود، نیاز مبرمی به درمان هایی مانند AZD۷۴۴۲ وجود دارد تا از جمعیت آسیب پذیر در مقابل این بیماری محافظت کند. نتایج مثبت آزمایش بالینی نشان می دهد تزریق یک دوز این دارو نقش مهمی در مقابله با پاندمی دارد.

این نوع درمان برای افرادی مناسب است که نمی توانند به طور مرتب واکسن تزریق کنند، بدن آنها واکنش ضعیفی به واکسن های کووید ۱۹ نشان می دهد و یا شرایط سلامتی شان آنها را در معرض ریسک ابتلا به بیماری سخت قرار می دهد.

نتایج کامل آزمایش بالینی این دارو در یک ژورنال پزشکی منتشر می شود.

یک تحقیق جداگانه در ماه آگوست منتشر شد و نشان داد در افرادی که با AZD۷۴۴۲ درمان شده بودند هیچ مورد مرگ یا ابتلا به نوع شدید بیماری مشاهده نشده بود. در این تحقیق بیش از ۵ هزار بزرگسال شرکت کردند و مصرف AZD۷۴۴۲ ریسک ابتلا به کووید ۱۹ دارای علائم را در مقایسه با پلاسیبو ۷۷ درصد کاهش داد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی