کد خبر: ۲۱۹۵۷
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵
در گفتگو با نبض فناوری؛

غربالگری میکروب های صنعتی با گذردهی بالا با دانش فنی فراهم شد

مدیر اجرایی شرکت"زیست رهاورد کارا" از رونمایی سامانه خدمات تخصصی توسعه و غربالگری میکروب های صنعتی با گذردهی بالا را در پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: این سامانه در حوزه های مختلفی از زیست فناوری از جمله صنایع پروبیوتیک و غذایی و تولید میکروبی انواع مواد زیستی و دارویی کاربرد دارد.

محمدمهدی ناصری مدیر اجرایی شرکت «زیست رهاورد کارا» در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در دو حوزه زیست فناوری صنعتی و سنتز‌های شیمیایی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حوزه سنتز‌های شیمیایی دو محصول رنگدانه‌های صنعتی و ماده اسیدی را با دانش فنی تولید می‌کنیم. در حوزه زیست فناوری نیز سامانه خدمات تخصصی توسعه و غربالگری میکروب‌های صنعتی با گذردهی بالا را در پارک فناوری پردیس رونمایی کردیم.

وی تصریح کرد: محصول رنگدانه‌های صنعتی در صنایع مختلف مثل صنایع جوهرسازی، صنایع تولید رنگ، رنگ خودرو و ساختمان کاربرد دارد.

ناصری گفت: این شرکت از اعضای پارک فناوری پردیس موفق به تولید «سامانه خدمات تخصصی توسعه و غربالگری میکروبی با گذردهی بالا» با نام تجاری (BioSee) شده است. کاربرد این محصول توسعه و غربال گری میکروبی بر اساس شاخصه‌های رشد در انواع محیط‌های کشت است که می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از زیست فناوری از جمله صنایع پروبیوتیک و غذایی و تولید میکروبی انواع مواد زیستی و دارویی و آنزیم‌های شوینده و غیره... استفاده شود.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: امروزه توانایی تحقیق، توسعه و استفاده از سامانه‌های گذردهی بالا و همچنین تحلیل داده‌های حاصله، تخصصی بسیار ویژه و نادر تلقی می‌شود که در زیست رهاورد کارا و به تبع آن در زیست بوم فناوری ایران، بومی شده و کاملا در دسترس است.

وی اظهار کرد: فناوری‌های گذردهی بالا در کنار دیگر توانایی‌های زیست فناوری در داخل، می‌توانند زنجیره توسعه میکروبی را تکمیل کرده و موجب ارتقاء قابل توجه و چشمگیر صنایع و تحقیقات زیست فناوری در کشور شوند.

ناصری افزود: توصیه می‌شود که صنایع به جای بررسی تکی به صورت ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار شناسایی کنند. این روش علاوه بر کاهش زمان شانس موفقیت بالایی در شناسایی دارد. حدود ۳ سال مراحل تحقیق و توسعه زمان برده است.

وی خاطرنشان کرد: با چند تا از صنایع در داخل و خارج از کشور در حال انعقاد قرارداد هستیم که این پروژه را در آنجا انجام دهیم. اساس کار تولید دانش فنی محصول است البته همکاران در حوزه تولید سنتز‌های شیمیایی کار می‌کنند امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی