کد خبر: ۲۲۰۴۷
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

آیا مسئولان تمایلی به سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی دارند؟

کارشناس فناوری گفت: کشور ما در عرصه استفاده از هوش منصوعی و فناوری‌های مرتبط به آن در اول راه هستیم؛ چرا که برای کاربردی کردن این فناوری باید حمایت‌های اساسی از مسئولان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی سال‌های استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در صنعت به شدت اوج گرفته است تا جاییکه با استفاده از این فناوری تحول نوینی در عرصه اقتصاد کشور‌ها ایجاد شده است.

در این بین باید این نکته را یادآور شد علی رغم دهه‌ها پیشرفت در تحقیقات هوش مصنوعی و بسیاری از دستاورد‌های اخیر، کسب و کار‌ها همچنان به استفاده از این فناوری خیلی روی خوش نشان نمی‌دهند. این در حالیست که هوش مصنوعی از قابلیت‌های استثنایی برخوردار بوده، اما برای هر شرایطی مناسب نیست.
در همین راستا محمدصادق اکبریان کارشناس حوزه فناوری در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه با وضعیت هوش مصنوعی و در کشور، اظهار کرد: کشور ما در عرصه استفاده از هوش منصوعی و فناوری‌های مرتبط به آن در اول راه هستیم؛ چرا که برا‌ی کاربردی کردن این فناوری باید حمایت‌های اساسی از مسئولان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: امروزه هوش مصنوعی به جایی رسیده که توانسته در زندگی فردی مردم نفوذ پیدا کنید و استفاده از آن در برخی کار‌های روزمره بسیار ناملموس باشد در حالی که ما تنها متوجه تاثیرات هوش مصنوعی نیستیم. این مسئله نشان می‌دهد که رفته رفته استفاده از هوش مصنوعی بیشتر خواهد شد و کاربرد‌های جدی‌تری پیدا خواهد کرد.

اکبریان ادامه داد: هم‌اکنون هوش مصنوعی در حوزه‌هایی مانند پزشکی، صنایع تولیدی، بازاریابی، اتوماسیون فرآیند‌های مختلف، اقتصاد و … کاربردی شده و آینده‌ای شگفت انگیزی برای آن پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: همچنین فعالیت‌هایی مانند طراحی سیستم‌های ایمنی، مسائل تشخیص هویت، بازی‌های کامپیوتری، طراحی سیستم‌های پیشرفته نظامی، طراحی نرم افزار‌های هوشمند و… همه رو به پیشرفت و تکامل هستند و برای پیشرفته‌تر شدن به هوش مصنوعی نیاز دارند.

این کارشناس فناوری خاطرنشان کرد: برای اینکه در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشیم بایستی سرمایه‌گذاری اصولی و حمایت‌های اساسی از فعالان این حوزه صورت گیرد؛ چرا که حمایت از این صنعت زمینه رقابت را برای فعالان این بخش فراهم می‌کند. همچنین برای این منظور نیاز به متخصصان هوش مصنوعی داریم و این مهم نیز باعث می‌شود تا فرصت‌های شغلی برای متخصصان هوش مصنوعی روز به روز بیشتر شود.

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی