کد خبر: ۲۲۰۸۸
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

هدف از راه‌اندازی رمز ارز ملی چیست؟

یک کارشناس بازار گفت: ارز دیجیتال ملی به عنوان یک ابزار در جهت شفاف سازی تراکنش‌ها و استفاده از قراردادهای هوشمند راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه خبر‌های متنوعی در حوزه ارز‌های دیجیتال و رمز ارز‌ها به گوش می‌رسد تا جاییکه همه روزه ارز‌های دیجیتالی با عنوان مختلف در بازار ظهور می‌کنند تا جاییکه برخی از ان‌ها چندین سال است که راه‌اندازی و رشد و نمو کرده است.

همچنین سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه اقتصادی و شرکت‌های تولیدی بزرگ برای کسب درآمدزایی به این سمت و سو حرکت کردند تا سود کلانی را نصیب خود کنند؛ در این بین نباید ریسک این بازار را فراموش کرد. چرا که هر سرمایه‌گذاری برای خود فراز و نشیب‌های را به دنبال دارد.

آنچه که در این میان مهم به نظر می‌رسد راه‌اندازی رمز ارز ملی برپایه ریال در کشور است که چند روز پیش رئیس کل بانک مرکزی خبر از راه‌اندازی آزمایشی آن را داده است که در صورت تحقق، کشورمان جزو معدود کشور‌هایی خواهد بود که رمز ارزی ملی براساس پول ملی خودش دارد. بر همین اساس هم قانون مناسبی برای رمز ارز‌ها در دست تدوین است که باید تولیت رمز ارز‌ها را برعهده گرفته و بازار رمزارز‌های داخلی را مدیریت و ساماندهی کند. رئیس بانک مرکزی هم برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

هادی محمدیان کارشناس بازار در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه با رمز ارز بانک مرکزی در کشور، اظهار کرد: رمزارز ملی کارآیی بیشتری از ریال خارج از ایران ندارد و نمی‌تواند یک پدیده غیرمتمرکز تلقی شود بر این اساس فواید ارز‌های دیجیتالی نظیر بیت کوین را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر هر کشور بخواهد به سوی دیجیتالی شدن و نیز برای بهره‌مندی از موهبت‌های این تکنولوژی جلو برود، می‌توان از ارز دیجیتال ملی به عنوان یک ابزار در جهت شفاف سازی تراکنش‌ها و استفاده از قرارداد‌های هوشمند بهره جست.

محمدیان افزود: برای تحقق بخشیدن به این مهم باید از نخبگان و متخصصان این حوزه برای بررسی چالش‌های پیش رو استفاده کرده تا بتوان بستر را برای راه‌اندازی رمز ارز ملی هموار کرد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال فناوری مسیر خود را در میان مردم باز خواهد کرد و آنچه مهم است رویکرد قانون‌گذار از راه‌اندازی آن است. به هر حال موفقیت رمزارز ملی یا همان ارز دیجیتال وطنی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و در صورت استفاده مردم ایران از آن و یا در مقیاس بزرگ‌تر و رویایی، استفاده مردم جهان از آن می‌تواند باعث شود که ارز دیجیتال کشورمان با افزایش ارزش مواجه شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی