کد خبر: ۲۱۸۸۱
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

پیش بینی قیمت و آینده رمزارز کوارک چین

کوارک چین یک بلاکچین غیرمتمرکز است که با هدف ارائه امنیت بالا در تراکنش ها و مقیاس پذیری به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است. یکی از اهداف بلاکچین کوارک چین، به انجام رساندن بیش از 1 میلیون تراکنش در ثانیه است که این عمل با استفاده از فناوری شاردینگ به انجام می رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال طی روز‌های اخیر با نوسانان قیمت مواجه است که در برخی از اوقات با افزایش قیمت مواجه هستند. به هرحال سرمایه گذاری در هر بازاری برای خود فراز و نشیب‌هایی دارد؛ اما می‌توان برای ورود به این حوزه با آگاهی و شناخت لازم وارد شد.

در این گزارش سعی براین است که یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.
احتمالا نام ارز دیجیتال کوارک چین qkc تا به امروز به گوشتان خورده است. ارز دیجیتال qkc در واقع یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت به حساب می‌آید. به عبارت دیگر یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است. ارز کوارک چین در عمل یک توکن غیر قابل استخراج است. می‌دانیم که توکن‌های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می‌شوند. کوارک چین در حال حاضر دارای ارزش بازار حدود ۳۷۰ میلیون دلار است که دو صدم درصد از کل بازار ارز‌های دیجیتال را شامل می‌شود.

همچنین ارز دیجیتال کوارک چین یک بلاکچین غیرمتمرکز بوده که با هدف ارائه امنیت بالا در تراکنش‌ها و مقیاس پذیری به بازار ارز‌های دیجیتال ارائه شده است. یکی از اهداف این بلاکچین، به انجام رساندن بیش از ۱ میلیون تراکنش در ثانیه است که این عمل با استفاده از فناوری شاردینگ انجام می‌شود.

اما نکته‌ای که درباره تکنولوژی کوارک چین مورد توجه است این است که در صورت به حقیقت رسیدن اهداف این پروژه، کوارک چین می‌تواند به راحتی جای بلاکچین اتریوم را بگیرد. چراکه در صورت انجام ۱ میلیون تراکنش در ثانیه بر این بستر، تمام برنامه‌های غیرمتمرکز به سمت این بلاکچین حرکت خواهند کرد. هرچند که این امر در کوتاه مدت غیرممکن است چرا که موفقیت یک بلاکچین مستلزم جذب تعداد زیادی کاربر است.
توکن QKC ارز دیجیتال بومی کوارک چین است. ازآنجایی که شبکه اصلی این پروژه که همان بلاکچین کوارک است هنوز راه اندازی نشده است، این ارز دیجیتال هم اکنون در بلاکچین اتریوم فعالیت داشته و از استاندارد erc ۲۰ پیروی می‌کند. به همین دلیل ارز دیجیتال QKC قابل استخراج نیست.

ساختار کوارک چین چگونه است؟

می‌توان گفت که ساختار کوارک چین از دو لایه اصلی تشکیل می‌شود؛ نخستین لایه آن از بلاکچین‌های شاردینگ تشکیل می‌شود که shards نامیده می‌ شود و لایه دوم نیز شامل ریشه بلاکچین است که برای تایید بلوک‌‌های shards و ایجاد امنیت در کل شبکه قابل استفاده است. ضمنا کوارک چین از پشتیبانی داخلی برای معاملات بین shard برخوردار است و به صورتی ساخته شده است که می‌توان از یک حساب برای همه Shards‌ها استفاده کرد. برای ذخیره سازی آن نیز می‌توان از یک کیف هوشمند به منظور نگهداری تمام رمزارز‌ها با شارد‌های گوناگون، ولی مرتبط بهره گرفت.

قابلیت‌های ارز دیجیتال کوارک چین

از سال ۲۰۱۸ میلادی مقیاس پذیری از جمله اصلی‌ترین موانع در پیشروی بلاکچین‌ها به حساب می‌آید، از همین روی کوارک چین با رویکرد برطرف کردن این موضوع در این سال فعالیت‌های خود را آغاز کرد. جالب است بدانید راه حلی که کوارک چین در این مورد ارائه می‌دهد با راه حل‌هایی که در سالیان پیش ارائه یا پیش بینی شده است، متفاوت است و در صورتی که کوارک چین بتواند هدف ۱ میلیون تراکنش در ثانیه را به انجام برساند، به سریع‌ترین شبکه در کل دنیا تبدیل خواهد شد و رسما به عمر اتریوم پایان خواهد داد که همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، این امر در کوتاه مدت در دسترس نخواهد بود.

دلیل اختلاف قیمت کوارک چین دیجی کوینر با صرافی‌های مختلف

اختلاف قیمت رمز ارز‌ها اتفاقی طبیعی است. اگر شما در همین لحظه قیمت کوارک چین را در صرافی‌های مختلف چک کنید متوجه این اختلاف قیمت کوارک چین می‌شوید. نه تنها قیمت کوارک چین متفاوت است بلکه در مورد رمز ارز‌های دیگر نیز صدق می‌کند.

دلیل اصلی این اختلاف قیمت، نسبت عرضه و تقاضای هر رمز ارز در لحظه در آن صرافی است. حال این سوال پیش می‌آید که چطور این اختلاف قیمت توجیح پذیر است و چرا نباید از یک صرافی با قیمت پایین‌تر خرید کنیم و در صرافی دیگر با قیمت بالاتر به فروش برسانیم؟

این امر امکان پذیر نیست، چون قیمت‌ها به طور لحظه‌ای تغییر می‌کنند و احتیاج به سرعت عمل فوق‌العاده‌ای دارید و حتی اگر شما به این سرعت به هر طریقی (ساخت روبات خرید و فروش) برسید باز هم کارایی ندارد. اولا قیمت کوارک چین انقدر تفاوت ندارد که ارزش این حجم از تلاش را داشته باشد و دوما کارمزدی که صرافی‌ها برای خرید و فروش از شما کم می‌کنند این امر را غیر ممکن می‌کند و اگر دست به این کار بزنید با کارمزد دریافتی صرافی‌ها ضرر نیز خواهید کرد. دیجی کوینر قیمت کوارک چین را از صرافی‌های مختلف جمع آوری کرده و میانگین قیمت کوارک چین در کل بازار رمز ارز‌ها را نمایش می‌دهد.

پیش بینی قیمت و آینده رمزارز کوارک چین

یکی از نکات مهمی که در مورد ارز دیجیتال کوارک چین (QKC) می‌توان به آن اشاره داشت پشتیبانی این ارز دیجیتال از dApps است. این ویژگی برای تعداد زیادی از dApps قابل دسترسی است و مخصوصا برای کسانی که نیاز به توان بالا دارند، گزینه مناسبی خواهد بود. این ابزار شامل dApps مربوط به بازی، هوش مصنوعی، اقتصاد، اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ و حتی تبلیغات است.

درواقع باید گفت این برنامه‌‌ها که در انتظار یک بلوک زنجیره‌ای هستند، می‌توانند مقیاس پذیری لازم را برای آن‌ها فراهم کنند تا توانایی کامل خود را ارائه دهند.

برای پیش بینی قیمت رمزارز‌ها لازم است فاکتور‌های متعددی مثل Roadmap، اهداف تعیین شده، میزان تلاش و حرکت به سمت اهداف و اقبال و استقبال فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده و … را بررسی کنیم و با در نظر گرفتن تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی یا همان فاندامنتال بتوانیم حدس بزنیم روند رشد یا افت به چه صورت خواهد بود.

باید گفت؛ که ارز دیجیتال qkc یک رمزارز بومی کوارک‌چین است و از آنجایی که شبکه اصلی این پلتفرم که همان بلاکچین کوارک است، هنوز راه اندازی نشده است، کوارک در حال حاضر در بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند و از استاندارد erc ۲۰ پیروی می‌نماید، از همین روی رمزارز QKC قابلیت استخراج را دارا نمی‌باشد. در سال ۲۰۱۸ میلادی تمرکز گسترده ‌ای بر موضوعات مربوط به مقیاس پذیری در کل اکوسیستم بلاکچین دیده شده است و این در حالی است که چندین پروژه دیگر به دنبال حل مسئله مقیاس پذیری هستند، کوارک چین راه حلی را برای ایجاد یک بلاکچین آزاد از مسائل مربوط به مقیاس پذیری در اختیار کاربران قرار داده است.

چنانچه آن‌ها بتوانند با موفقیت این پروژه را در مسیر دستیابی به اهدافش پیش ببرند، با توجه به این که تعداد زیادی از برنامه‌‌های کاربردی مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین به وسیله مسائل مقیاس پذیری مختل شده است، تحول بزرگی برای تکنولوژی بلاکچین رقم خواهد خورد. درست است که پروژه این ارز هنوز در حال توسعه است، ولی آن‌ها اخیرا پیشرفت‌های زیادی کرده اند و برنامه‌‌های ارائه شده خود را در به موقع به اتمام رسانده ‌اند. این امر به افزایش اعتماد به نفس تیم و پروژه منتهی خواهد شد و با توجه به این که Mainnet را پیش از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی راه اندازی کردند، یکی از حائز اهمیت‌ترین اتفاقات در دنیا بلاکچین در سال‌های آینده رقم خواهد خورد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی