کد خبر: ۲۱۵۸۵
|
۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

ارز دیجیتال FTX چه ویژگی هایی دارد؟/آینده اف تی ایکس توکن (FFT)

ز آنجایی که صرافی FTX، توسط Almeda Research حمایت می شود، این مزیت موجب می شود که از این ارز دیجیتال به عنوان یک پلتفرم تجاری پیشرو برای ارزهای دیجیتال استفاده شود. به علاوه به عنوان بزرگترین منبع نقدینگی برای ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار« نبض فناوری» رمز ارزها و ارزهای دیجیتال هر روز به عناوین خاصی در بازار متولد می‌شوند برخی از اینها سابقه طولانی دارند و برخی نیز در فاصله زمانی کوتاه مدت ظهور پیدا کردند در این گزارش سعی می‌کنیم یکی دیگر از ارزهای نوین را برای علاقه‌مندان معرف کنیم.

ارز دیجیتال اف تی ایکس (FTX) یک بورس از مشتقات ارز دیجیتال است که معاملات آتی آن، نشانه‌های معاملات فرابورس و اهرمی را ارائه می‌دهد. مبادلات آتی در حال حاضر، نقص‌های زیادی دارند که کاربران را دچار مشکل می‌کنند. تیم توسعه‌دهنده اف تی ایکس، توکن FTT را به‌منظور حل این مشکلات تولید کرده است. به عبارت دیگر ارز دیجیتال FTX Token یکی از جالب‌ترین توکن‌های موجود در بازار است. FTX Tokenرمزارز اختصاصی صرافی FTX است و توکن آن با نماد FTT نمایش داده می‌شود. ارز اِف تی ایکس توکن در عمل یک توکن غیر قابل استخراج است. توکن های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می شوند.

ارز دیجیتال FTT چه ویژگی هایی دارد؟/آینده اف تی ایکس توکن (FFT)

کاربردی که این ارز دیجیتال FTT دارد، بیشتر برای تخفیف در کارمزد معاملات مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل افرادی که اقدام به خرید ارز دیجیتال FTT، می کنند در کارمزدهای آنها تخفیف اعمال می ‌شود.
در واقع صرافی FTX، با سوزاندن توکن FTT، سعی در افزایش قیمت این توکن دارد. بدین صورت که صرافی FTX، با دریافت کارمزدهای بدست آمده، توکن را سوزانده و در نهایت موجل افزایش قیمت این نوع توکن می شوند. البته لازم به ذکر است که می توان از ارز دیجیتال FTT به عنوان وثیقه در معاملات نیز استفاده کرد.
عرضه FTX نیز مشابه بایننس کوین (BNB)، به‌تدریج و از طریق فرآیند سوزاندن بودجه از کارمزدهای واریزشده توسط بورس و بازپرداخت هفتگی کاهش می‌یابد. اضافه شدن توکن FTT به لیست توکن‌های صرافی بایننس که به‌تازگی اتفاق افتاد و حذف شدن آن، موجب شد که این توکن موردتوجه کاربران قرار بگیرد.

برخی از کارشناسان معتقدند، برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، وجود توکن FTT که قابلیت معاملات اهرمی در صرافی FTX را دارد، قابل‌درک نبوده و پیچیدگی زیادی دارد. دارندگان توکن FTT، در صرافی اف تی ایکس، به امتیازات ویژه‌ای دسترسی دارند، ازجمله:
• کارمزدهای کمتر معاملات در صرافی FTX
• خرید و سوزاندن هفتگی کارمزدها
• سودهای اجتماعی شده از صندوق‌های بیمه
• وثیقه برای معاملات آتی

بنیان گذاران ارز دیجیتال FTT چه کسانی هستند؟

اف تی ایکس توکن یا FTT توسط سم بانكمن-فرید و گری وانگ تأسیس شد.
سم بانكمن-فرید بنیانگذار و مدیر عامل صرافی مشتقات رمزارز اف تی ایکس است. او همچنین مدیرعامل Almeda Research است. وی همچنین از سال 2014 تا 2017 یک معامله گر در Jane Street Capital بود.
بانكمن فرید فیزیك خوانده و لیسانس خود را از موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) دریافت كرده است.
گری وانگ بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری است. او همچنین مدیر ارشد فناوری در Almeda Research است. قبل از این، او پس از انتقال از کارآموزی مهندسی نرم افزار در گوگل، به عنوان مهندس نرم افزار کار می کرد. وی همچنین یک کارآموز مهندسی نرم افزار در فیس بوک بود.

ارز دیجیتال FTT چه ویژگی هایی دارد؟/آینده اف تی ایکس توکن (FFT)
وی دارای مدرک کارشناسی ریاضیات و علوم کامپیوتر از موسسه فناوری ماساچوست است.

اهداف ارز دیجیتال FTT چیست؟

از اهدافی که می توان برای ارز دیجیتال FTT بیان کرد، این است که به عنوان پلتفرم معاملاتی متمرکز در آینده مورد استفاده قرار می گیرد. البته هیچ تاریخ مشخصی برای راه اندازی این نوع پلتفرم معاملاتی وجود ندارد.
البته از آنجایی که از ارز دیجیتال FTT برای خرید در این پلتفرم مورد استفاده قرار می گیرد و رمز ارز پلتفرم FTX است، پیش بینی می شود که با ایجاد این نوع پلتفرم متمرکز تقاضا برای این ارز دیجیتال افزایش می یابد.

ویژگی های ارز دیجیتال FTX چیست؟

از آنجایی که صرافی FTX، توسط Almeda Research حمایت می شود، این مزیت موجب می شود که از این ارز دیجیتال به عنوان یک پلتفرم تجاری پیشرو برای ارزهای دیجیتال استفاده شود. به علاوه به عنوان بزرگترین منبع نقدینگی برای ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان گفت که پلتفرم ارز دیجیتال FTT، از جمله پلتفرم هایی است که توسط افراد متخصص پشتیبانی و حمایت می شود و البته توسط همان افراد متخصص نیز ساخته می شود.

ارز دیجیتال FTX Token یا FTT چیست؟

ارز دیجیتال FTX Token یا FTT برای استفاده در صرافی FTX ایجاد شده است. این توکن یک توکن ERC-20 است و به عنوان حلقه اتصال اکوسیستم صرافی عمل می‌کند و چندین کاربرد اساسی دارد. کسانی که با صرافی‌های رمزارزی آشنا هستند، می‌دانند که ارز دیجیتال FTX Token عملکرد مشابهی با رمزارز بایننس کوین (BNB) دارد که در صرافی بایننس استفاده می‌شود. از آنجایی که در طول سال‌ها توکن صرافی‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند، سرمایه‌گذاران نیز به آینده ارز دیجیتال FTX Token علاقه‌مند شده‌اند.

سوزاندن توکن FTT

سوزاندن توکن‌ها یکی از روش‌های صرافی FTX برای افزایش قیمت ارز دیجیتال FTX Token است. این صرافی از یک سوم کارمزدهای دریافت‌شده استفاده می‌کند تا توکن‌های FTT را بسوزاند و ارزش آنها را افزایش دهد. همچنین سوزاندن توکن‌ها باعث می‌شود که تقاضا برای خرید این ارز بیشتر شود.

چه چیزی اف تی ایکس توکن را منحصر به فرد می کند؟

اف تی ایکس توسط Almeda Research پشتیبانی می شود، که به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در معاملات رمزارز و یکی از بزرگترین تأمین کنندگان نقدینگی شناخته می شود.
به همین ترتیب، اف تی ایکس محصولی است که توسط متخصصانی با تخصص تایید شده در این صنعت طراحی شده است. آنها خدمات مختلفی را پوشش می دهند: از وثیقه گرفته تا نگهداری وجه تضمین اولیه و فرآیندهای تسویه و لیست کردن محصولات. اف تی ایکس همچنین ادعا می کند که بر روی چرخه های توسعه سریع متمرکز است و به آنها امکان می دهد سیستم های معاملاتی رمزارز را با سرعت مستقر کنند.

امنیت شبکه اف تی ایکس توکن چگونه است؟

FTT یک توکن سازگار با ERC-20 است. کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X / S به کاربران امکان می دهد تا از طریق اپلیکیشن اتریوم خودشان، توکن های FTT را به صورت ایمن ذخیره و مدیریت کنند.

آینده اف تی ایکس توکن (FFT)

در آپریل سال ۲۰۱۹، پلتفرم FTX راه‌اندازی شد. این صرافی کار خود را با فعالیت در بازار آتی (Futures) آغاز کرد. پس‌ازآن برای خریدوفروش جفت ارزهای دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده آن بازار Spot را به پلتفرم خود اضافه کرد. صرافی FTX در ادامه روند خوب خود، بازارهای توکن‌های لوریج را اضافه کرده و توانست توکن‌های بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد.

صرافی FTX اعلام کرده است که می‌خواهد در آینده یک پلتفرم معاملاتی متمرکز را ایجاد کند. این صرافی همچنین اضافه کرده که این پلتفرم متمرکز می‌تواند مانند پلتفرم بایننس، به سیستم‌عاملی مشابه IEO تبدیل شود. ازآنجایی‌که برای فعالیت و خریدوفروش در چنین پلتفرمی، ارز دیجیتال FTT مورداستفاده قرار خواهد گرفت، ازاین‌رو با راه‌اندازی آن، انتظار می‌رود که تقاضا برای خرید رمزارز FTX Token افزایش یابد.

یکی از صرافی‌های متمرکز در فضای رمزارزها، صرافی FTX است. توکن این صرافی، FTT نام دارد که به‌عنوان توکن کاربری اف تی ایکس معرفی‌شده است. ازآنجایی‌که این توکن، از نوع ERC20 است، دارندگان آن می‌توانند از امتیازات ویژه‌ای در این صرافی برخوردار باشند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی