کد خبر: ۲۱۲۴۳
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

توکن تورچین چیست؟/کیف پول‌های ویندوز برای تورچین را بشناسید

ارز دیجیتال تورچین یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت است که دارای توکن RUNE است. دارندگان این توکن می‌توانند علاوه بر دارایی ها و اموال خود با داشتن این توکن ها، پاداش ها خود را از شبکه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتالی با گذشت زمان امروزه به یکی از فناوری‌های نوین در حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری مبدل شده است تا جاییکه سرمایه‌گذاران زیادی به این حوزه ورود کردند در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال تحت عنوان ارز دیجیتال تورچین را معرفی کنیم.
ارز دیجیتال تورچین یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت است که دارای توکن RUNE است.

توکن تورچین چیست؟/کیف پول‌های ویندوز برای تورچین را بشناسید

دارندگان این توکن می‌توانند علاوه بر دارایی‌ها و اموال خود با داشتن این توکن ها، پاداش‌ها خود را از شبکه دریافت کنند. به صورت کلی ثورچین نسل جدید صرافی‌های غیرمتمرکز به حساب می‌آید که به شما امکان مبادله ارز‌های دیجیتال در بستر بلاکچین‌های گوناگون را به یکدیگر می‌دهد. به عبارت دیگر تورچین یک پروتکل زنجیره‌ای ایجاد می‌کند که امکان تبادل رمز ارز‌ها را به صورت مطمئن و قابل اعتماد بین بلاکچین‌های مختلف فراهم می‌کند. مدل THORChain دارای استخر نقدینگی است. از استخر‌های این پلتفرم برای ارائه مبادله‌های فوری، وام و یا سایر خدمات پرداخت استفاده می‌شود.

تورچین (THORChain) با پروتکلی به اسم Bifröst فعالیت می‌کند که این پروتکل به راحتی می‌تواند بلاکچین‌های مختلف را به همدیگر متصل کند. این پروتکل از یک سیستم به نام سیستم Cross Chain استفاده می‌کند. این پروتکل کمک می‌کند تا زنجیره‌ای از بلاکچین‌ها به راحتی به همدیگر متصل شوند. تورچین (THORChain)، برای تسهیل مبادلات از یک توکن هوشمند به نام Bancor استفاده می‌کند. شاید در حین مطالعه در مورد تورچین با لغت CLPs مواجه شده باشید. این لغت، واژه‌ای است که به استخر‌های نقدینگی ارز (THORChain) اختصاص داده اند.

تاریخچه THORChain چیست؟

پروژه تورچین در سال ۲۰۱۸ با این فرضیه که، استفاده از صرافی‌های متمرکز برای انتقال رمز ارز‌ها بین بلاکچین‌های مختلف نادرست است، تاسیس شد. تیم تورچین تلاش کرد تا یک بلاکچین مستقل ایجاد کند که می‌تواند به شبکه‌های خارجی متصل شود و انتقال بین بلاکچین را آسان کند. طبق گفته نماینده رسمی پلتفرم تورچین، این پلتفرم هیچ مدیرعامل، بنیان گذار و مدیر ندارد. علاوه بر این، افرادی که در حال حاضر بر روی این پروژه کار می‌کنند عمدتا ناشناس هستند. نماینده رسمی این پروژه اظهار داشت این کار به منظور محافظت از پروژه صورت گرفته است. به طور خلاصه می‌توان گفت پروژه تورچین توسط گروهی از افراد مدیریت می‌شود.

تحلیل بنیادی توکن تورچین

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در خصوص این توکن لازم به ذکر است، نداشتن تیم مشخص و منحصر به فرد است. توسعه و مدیریت این صرافی و توکن کاملا غیرمتمرکز و از طریق گیت لب انجام می‌شود. همچنین توکن RUNE ارزش بازار رو به رشدی داشته و در حال حاضر با بیش از ۳ میلیارد دلار در میان ۵۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد.

عملکرد تورچین (THORChain) چگونه است؟

تورچین نه تنها به عنوان یک پروتکل کار نمی‌کند بلکه امکان پرداختن به چندین مساله در فضای DeFi را فراهم می‌کند این پروتکل از فناوری بازار خودکار یا همان AMM استفاده می‌کند. به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را به روشی خودکار تجارت کنند. این سیستم به جای یافتن خریداران و فروشندگان، از CLP خود برای تامین نقدینگی استفاده می‌کند.

توکن تورچین چیست؟/کیف پول‌های ویندوز برای تورچین را بشناسید

پلتفرم تورچین یک پلتفرم مبتنی بر Tendermint است. Tendermint یک نرم افزار است که به توسعه دهندگان امکان ساخت بلاکچین‌های سفارشی و برنامه‌های غیرمتمرکز یا همان Dapp‌ها را می‌دهد. در اکوسیستم تورچین نود‌ها از ارکان اصلی به شمار می‌روند. آن‌ها عناصر حیاتی برای پشتیبانی از هر عملی در شبکه هستند. نود‌ها وظیفه‌ی تولید بلوک و پیوند توکن‌های RUNE را بر عهده دارند.

معرفی کیف پول‌های ویندوز برای تورچین

کیف پول‌های ویندوزی، برای پلتفرم دسکتاپ یا لپتاپ ارائه شده اند. این کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم افزاری یا گرم، میزان استفاده بالائی در بین کاربران حرفه‌ای دارند. دلیل این امر، دسترسی همه جانبه کاربر به اطلاعات مورد نیاز برای انجام معاملات است. با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ، می‌توانید به راحتی در مورد اتفاقات بازار اطلاعات کسب کنید یا چارت تورچین و سایر رمزارز‌ها را مشاهده کنید و زمانی که نیاز به انجام معامله داشتید، به کیف پول ویندوزی تورچین خود مراجعه کرده و فرایند مورد نظر خود را انجام دهید. رابط کاربری کیف پول‌های ویندوزی به همین دلایل، بسیار ساده و کارامد طراحی شده تا کاربران بتوانند فعالیت‌های مورد نظر خود را به راحتی انجام دهند.

توکن تورچین چیست؟/کیف پول‌های ویندوز برای تورچین را بشناسید

• اتمیک والت استاندارد ERC-۲۰

کیف پول اتمیک والت توسط بسیاری از کاربران شناخته شده و جزئی از اکوسیستم کریتپوکارنسی به شمار می‌رود. اتمیک والت از بیش از ۵۰۰ رمز ارز علاوه بر ارز دیجیتال تورچین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول قابلیت Atomic Swaps را به شکلی راحت‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

• متامسک استاندارد ERC-۲۰

کیف پول متامسک، کیف پول رسمی و معتبر اتریوم به شمار می‌رود. این کیف پول علاوه بر اتریوم، از توکن‌های ERC-۲۰ پشتیبانی می‌کند. کیف پول متامسک در ابتدا برای مرورگر کروم توسعه داده شده بود، اما پس از مدتی، علاقه مندی کاربران به این کیف پول باعث توسعه نسخه‌های نرم افزاری دیگر آن شد.

• اکسودوس (ERC-۲۰)

کیف پول اکسودوس برای استفاده مبتدی‌ها و حرفه ای‌ها طراحی شده است. فرقی ندارد چه سطحی از اطلاعات در مورد ارز‌های دیجیتال دارید؛ کیف پول اکسودوس مناسب شماست. اکسودوس والت ترکیبی از کارایی و سادگی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

کیف پول‌های ویندوز برای تورچین چگونه کار می‌کنند؟

برای استفاده از خدمات کیف پول‌های ویندوزی تورچین، باید نرم افزار مربوطه را دانلود و بر روی کامپیوتر یا لپتاپ خود نصب کنید. کیف پول‌های ویندوزی، کلید‌های خصوصی کاربران را در اختیار ایشان قرار داده و به صورت آفلاین، بر روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره سازی می‌کنند تا امنیت مناسبی برای آن‌ها لحاظ شود.

امنیت در کیف پول‌های ویندوز برای تورچین

کیف پول‌های ویندوزی، در معرض ورود بد افزارها، دسترسی هکر‌ها و وارد شدن انواع ویروس هستند. کاربرانی که به استفاده از کیف پول‌های ویندوزی می‌پردازند، باید بیش از پیش به امنیت دستگاه خود اهمیت دهند؛ استفاده از سیستم تایید هویت دو عاملی، پسوورد ورود قوی و اقدامات امنیتی مختص هر کیف پول، می‌تواند تا حد مناسبی، امنیت دارایی‌های شما را تضمین کند.

توکن تورچین چیست؟/کیف پول‌های ویندوز برای تورچین را بشناسید

چه چیزی THORChain را منحصر به فرد می‌کند؟

THORChain از یک سیستم منحصر به فرد برای کمک به کاهش مسئله "ضرر‌های ناپایدار" استفاده می‌کند؛ یا ضرر‌هایی که معمولاً موقتی است که یک تأمین کننده نقدینگی می‌تواند هنگام کمک به مجموعه‌های نقدینگی تجربه کند.

این امر با استفاده از هزینه مبتنی بر لغزش برای دستیابی به نقدینگی در محل مورد نیاز محقق می‌شود.
علاوه بر این، THORChain مجموعه‌ای از فن آوری‌های جدید را شامل می‌شود، از جمله یک پروتکل TSS برای یکپارچه سازی مبادلات توکن میان زنجیره ای. ارز دیجیتال THORChain یکی از ارز‌های دیجیتالی است که با هدف ایجاد ارتباط میان بلاک چین‌های مختلف پا به دنیای رمزارز‌ها گذاشت.

توکن اصلی این ارز دیجیتال، RUNE است که بعنوان پاداش به کاربرانی که نقشی مثبت در افزایش سرمایه نقدینگی سیستم داشته باشند ارائه می‌شود. این مجموعه بیشتر از اینکه سیستمی سود محور باشد در جست وجوی ارائه خدماتی عالی و جلب رضایت کاربران تورچین است.

توکن تورچین چیست؟/کیف پول‌های ویندوز برای تورچین را بشناسید

این پلتفرم در راستای تسهیل مبادلات، از یک نسخه الگو گرفته شده از توکن‌های هوشمند Bancor بهره می‌گیرد که این استخر‌های نقدینگی پیوسته نامیده می‌شوند، با این فرق که CLPs برای کاربرانی که در تامین نقدینگی هر یک از استخر‌ها مشارکت می‌کنند، پاداشی کنار می‌گذارد. توکن محلی این شبکه به نام رون در دسترس است که دارندگان آن می‌توانند از آن برای مشارکت در شبکه یا افزودن آن به حوضچه‌های نقدینگی استفاده کنند.

ایده ارز دیجیتال تورچین ایجاد یک شبکه مستقل که عملکردی شبیه به صرافی‌های غیرمتمرکز دارد بدون ایجاد دردسر‌های قرارداد‌های هوشمند، امکانات این صرافی‌ها و فراتر از آن را در اختیار کاربران خود قرار دهد. از حائز اهمیت‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های این پروژه، قابلیت معامله بین زنجیره‌ای است. این صرافی غیر متمرکز توانسته است انقلاب جدیدی در دنیای کریپتو ایجاد کند.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی