کد خبر: ۲۲۱۲۹
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰

امکان تماشای جهان اولیه با جدیدترین تلسکوپ ناسا

تلسکوپ فضایی جدید ناسا به دانشمندان این امکان را می دهد تا بتوانند جهان اولیه را مشاهده کنند.

به گزارش« نبض فناوری» تلسکوپ فضایی جدید جیمز وب که توسط ناسا ساخته شده به ستاره شناسان کمک می کند تا جهان را پس از انفجار بزرگ و آغاز شکل گیری منظومه شمسی تجزیه و تحلیل کنند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، قدرتمندترین تلسکوپ فضایی است که تاکنون توسط آژانس فضایی آمریکا ساخته شده و به محققان کمک می‌کند تا تاریخ و فضا را مانند گذشته مطالعه کنند. این تلسکوپ که قبلاً به عنوان تلسکوپ فضایی نسل بعدی (NGST) شناخته می شد، به نام جیمز وب، مدیر سابق ناسا، نامگذاری شد. تاکنون تلسکوپ فضایی هابل قوی‌ترین تلسکوپ فضایی این شرکت بود.

به گفته ناسا، سه آژانس فضایی آمریکا، اروپا و کانادا روی تلسکوپ  جیمز وب کار می‌کنند تا در ۱۸ دسامبر این تلسکوپ به فضا پرتاب شود و در مدار زمین قرار گیرد. قرار است  موسسه علوم تلسکوپ فضایی پس از پرتاب، کنترل این تلسکوپ را برعهده بگیرد.

تلسکوب جیمز وب

ناسا در این باره گفت: "تلسکوپ جدید جیمز وب از یک آینه اولیه با ۱۸ بخش جداگانه تشکیل شده است.طبق تحقیقات توسعه دهندگان، این آینه‌ها را می‌توان پس از پرتاب تنظیم و باز کرد".

ناسا در ادامه گفت:  "آینه‌های تلسکوپ جیمز وب از برلیوم سبک ساخته شده است. با این حال، برخلاف سایر تلسکوپ‌ها، این تلسکوپ دارای یک سپر بزرگ خورشیدی (از پنج لایه) به اندازه یک زمین تنیس است. این تلسکوپ دارای دوربین و طیف سنج برای تشخیص سیگنال‌های بسیار ضعیف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی