کد خبر: ۲۲۲۱۷
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

آیا دانش‌بنیان‌ها زیر چتر قوانین حمایتی قرار می‌گیرند؟

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: باید قوانینی در کشور تدوین شود تا حمایت بهتر از شرکت های دانش بنیان صورت گیرد؛ چرا که شرکت‌های فناور در عرصه تولید تنها بوده است تا جاییکه که وقتی محصول تا مرحله یک قدمی رسیدن به بازارهای داخلی و خارجی و کسب درآمد می رسد، مورد حمایت قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مباحثی کلیدی که امروزه توانسته به چرخه تولید و صادرات کمک کند، شرکت‌های دانش بنیان هستند که با ایجاد نوآوری و خلاقیت کالا‌های با دوام را تولید و روانه بازار کنند.

امیر محمد شیشه گر مدیرعامل شرکت دانش بنیان آبان رایمند، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و راه حل‌های برون رفت از این مشکلات، گفت: مسئولان و نهاد‌های زیرمجموعه باید از این شرکت‌های خلاق و نوپا حمایت کنند چرا که این شرکت‌ها علاوه کاهش بیکاری در جامعه محصولات با کیفیت را روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌کنند.

وی بیشترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان را نبود بنیه قوی اقتصادی عنوان کرد و افزود: با توجه به دانش بنیان‌ها در بخش شرکت‌های نوپا بوده که بنیه اقتصادی قدرتمندی ندارند، اما بنیه علمی و فناوری آن‌ها قوی است.

شیشه‌گر ادامه داد باید قوانینی در کشور تدوین و قوانین قبلی بازنگری شود تا حمایت بهتر از شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد؛ چرا که شرکت‌های فناور و دانش بنیان در عرصه تولید تنها بوده است تا جاییکه که وقتی محصول تا مرحله یک قدمی رسیدن به بازار‌های داخلی و خارجی و کسب درآمد می‌رسد، مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

وی همچنین مشکلات بیمه تامین جتماعی، نبود حمایت مسئولان، مالیات، عدم همکاری در زمان ارائه مجوز‌ها را از عمده مشکلات این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: دولت برای رفع این موانع باید تدابیری هوشمند اتخاذ کند تا این شرکت‌ها بتواند در راستای و صادرات گام‌های مثبتی را بردارند.

گفتنی است؛ این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف مانند فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات تجاری سازی فعال هستند.

اهمیت این شرکت‌ها در بخش اقتصاد و تولید به حدی است که کارشناسان تاکید دارند تقویت شرکت‌های دانش بنیان به تحقق شعار سال ۱۴۰۰ یعنی تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها کمک بسیاری می‌کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی