کد خبر: ۲۲۲۲۴
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۷

سیدمحسن دهنوی کیست؟

سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با صدور حکم رئیس جمهوری، عضو هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی کرد.

سیدمحسن دهنوی کیست؟

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» سید محسن دهنوی متولد شهریور سال ۱۳۶۳ در آزادشهر استان گلستان و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران است. وی در سال ۱۳۸۱ با کسب رتبه ۱۰۰ در کنکور سراسری وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را با رتبه ممتاز در این دانشگاه به پایان رسانید. دهنوی نماینده اصولگرای منتخب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است. او رتبه پنجم منتخبان این حوزه قرار گرفته است. دهنوی دارای مدرک دکتری نانو زیست‌فناوری دانشگاه صنعتی شریف است.

دهنوی متأهل و دارای سه فرزند است. او در «دیدار جمعی از دانشجویان و برگزیدگان علمی دانشگاه‌ها با آیت الله خامنه ای» در ۷ مهر ۱۳۸۷ به عنوان نماینده بسیج دانشجویی شرکت کرد و به بیان دیدگاه در خصوص مسائل علمی و آموزشی دانشگاه‌ها و مسائل روز اجتماعی پرداخت.

پس از دوران دکتری به عنوان نخبه برجسته علمی موفق به ورود به دانشکده پزشکی دانشگاه هارواد در آمریکا شد، اما در بدو ورود به کشور آمریکا به همراه خانواده‌اش بازداشت شد و پس از فشار‌های متعدد سیاسی و رسانه‌ای، دولت ترامپ مجبور به آزاد کردن و بازگرداندن وی به ایران شد.

او بعد از بازگشت به ایران، مسیرش را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی ادامه داد و به عنوان معاون تولید، تجاری‌سازی و توسعه بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرد فضایی فراهم شود تا جوانان متخصص و نوآور ایرانی، فعل توانستن را در حوزه‌های مختلف صرف کنند. تلاشی که اکنون در حوزه‌های مختلف به ثمر نشسته است.

گفتنی است؛ سیدمحسن دهنوی عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی است. از فعالیت‌های او می‌توان به معاون تولید، تجاری سازی و توسعه بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئول طرح تولید داخل دارو‌های وارداتی کشور و پیگیری تولید داخلی بیش از ۱۲۰ قلم دارو، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره «پژوهشکده فناوری‌های پیشرفته شهید رضایی» (۹۲ – ۹۶) که در حوزه راداری همکاری مستقیم با سپاه پاسداران دارد، راه اندازی «ایستگاه نوآوری شریف» با فعالیت بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان کشور در شهر تهران، راه‌اندازی مرکز فناوری‌های سلامت به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های سلامت در غرب آسیا، ایجاد شبکه نخبگانی با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان جهت دستیابی به فناوری‌های برتر و رفع مشکلات داخلی کشور، راه‌اندازی چندین شتاب دهنده فناوری و شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری، تهیه طرح اصلاح نظام سلامت کشور با تکیه بر توان داخلی کشور در صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و امنیت غذایی، تدوین نقشه راه کشور جهت عبور از وضعیت اقتصاد فعلی به اقتصاد دانش بنیان و ارائه راهکار‌های عملی به دستگاه‌های متولی، تدوین مدل اجرایی اصلاح اقتصادی و مبارزه با فساد در ساختار‌های اداره کشور با کمک فناوری‌های نوین، مسئول راه‌اندازی «مرکز نوآوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی» اشاره کرد.

سید محسن دهنوی هم‌اکنون نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و ریاست فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان است.

او قبل از نمایندگی مجلس، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، عضو شورای تبیین مواضع بسیج استان تهران و دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بود و هم چنین در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف شرکت می کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی