کد خبر: ۲۲۳۶۸
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

کدام پلتفرم قابلیت پشتیبانی از دو بلاک چین را دارد؟

کادنا یک رمز ارز محبوب و پرکاربرد است که دارای بلاک چین مستقل است. این پلتفرم قابلیت پشتیبانی از دو بلاک چین را دارد؛ در واقع این شبکه با پتانسیل بالا از ترکیب دو زنجیره بلوکی عمومی و خصوصی ایجاد شده است، تا با تعامل میان این دو، بتواند کارایی و سرعت را به حداکثر ممکن برساند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه ارز‌های دیجیتال با ایجاد تنوع تحولات بزرگی را در عرصه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است به گونه‌ای که هر روزه با عناوین جدید در بازار رشد و نمو می‌کنند. در این گزارش سعی می‌شود که یکی دیگر از ارز‌های جدید و پرطرفدار را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

کادنا یا Kadena تنها بلاکچین POW لایه یک مقیاس پذیر همراه با پیمان، امن‌ترین زبان قرارداد هوشمند است که ارز دیجیتال آن با نماد KDA شناخته می‌شود. به عبارات دیگر کادنا یک پلتفرم بلاک چین است که از ترکیب دو بلاک چین عمومی و خصوصی تشکیل شده تا با تعامل میان این دو شبکه بتواند کارایی و سرعت را به حداکثر برساند. این پلتفرم یک توکن بومی به نام KDA دارد که برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت کارمزد به کار می‌روند. کادنا Kadena یک بلاک چین ترکیبی عمومی و خصوصی است که در سال ۲۰۱۶ توسط استوارت پوپجوی Stuart Popejoy و ویل مارتینو ایجاد شده است. پوپجوی و مارتینو پیش از آن سرپرست مرکز بلاک چین جی پی مورگان بودند. آن‌ها در این مرکز اولین بلاک چین این شرکت را با نام جونو Juno راه اندازی کردند که امروز به JPM Coin تبدیل شده است.

این بلاکچین توانسته امروز به پشتوانه‌ی JPM Coin تبدیل شود. استوارت و ویل در زمانی که در مرکز جی پی مورگان فعالیت می‌کردند توانستند پروژه‌های برتر بلاکچین را بررسی کرده تا بتوانند بلاکچینی را پیدا کنند که شرایط سختگیرانه‌تری را اعمال کند، هدف آن‌ها برآورده کردن الزامات عملکرد و ایمنی موسسات مالی جهانی بود.

اهداف کادنا

هدف اصلی کادنا این است که تنها منبع برای منابع مورد نیاز برای تشکیل نرم افزار‌های Block Chain باشد. این پلتفرم آینده دار ایجاد شد تا به مشکل مقیاس پذیری پاسخ دهد. این شبکه با تامین امنیت لازم برای کاربران و مخاطبین خود در معاملات و تراکنش‌های آن‌ها سعی دارد تا از سرمایه و دارایی‌های سرمایه گذاران، در صورت بروز کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کند. همچنین سهولت استفاده در این شبکه و سرعت بخشیدن به زمان پردازش تراکنش ها، این ارز را برای بسیاری از افراد محبوب شده است.
کادنا برای این هدف بسیاری از مشکلاتی را که تا به امروز مانع از پذیرش گسترده بلاک چین شده است، از جمله مقیاس پذیری، امنیت و سهولت استفاده حل می‌کند.

مقیاس‌پذیری

بلاک چین عمومی کادنا یک پروتکل اثبات کار (proof of work) است که مقیاس پذیری لایه اول را حل کرده است. این کار با در هم تنیدن چندین چین مشابه بیت کوین به دست آمده است. با افزایش حجم تراکنش، شبکه می‌تواند به پیکربندی‌های بزرگتر (مثلا از ۱۰ زنجیره به ۲۰ زنجیره) گسترش یابد و ظرفیت عملیاتی بالاتری را ارائه دهد.

امنیت

زبان قرارداد هوشمند پکت (Pact) تورینگ ناقص (Turing Incomplete) است و راستی آزمایی صوری (Formal Verification) را ارائه می‌دهد. ناقص بودن تورینگ بدون اینکه عملکرد خاص دامنه را به خطر بیندازد، سطح حمله زبان را کاهش می‌دهد. راستی آزمایی صوری به نویسندگان قرارداد هوشمند اجازه می‌دهد تا از نظر ریاضی ثابت کنند که کد آن‌ها بدون اشکال است.

 سهولت استفاده

یکی از اهداف توسعه کادنا این بود که در گردش کار‌های تجاری سنتی ادغام شود و توسط کاربران غیرفنی قابل فهم باشد. بر این اساس، کد پکت به صورت مستقیم روی دفترکل اجرا می‌شود و در قالبی که برای انسان قابل خواندن باشد، ذخیره می‌گردد. کد پکت دارای پیام‌های خطا و قرارداد‌های پکت قابل ارتقا است. این به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا با رشد نیاز‌های کسب و کارها، خطا‌ها را اصلاح کنند یا خود منطبق کنند.
کادنا از اولین پروژه‌های بلاک چین است که چنین مجموعه ویژگی‌های جامعی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از این ویژگی‌ها در سراسر پلتفرم بلاک چین ترکیبی کادنا که یک شبکه تعامل پذیر عمومی-خصوصی است، استفاده کنند. این راهکار ترکیبی به کاربران امکان می‌دهد بدون خطر از مزایای بلاک چین‌های عمومی و خصوصی بهره ببرند و از این طریق موارد استفاده‌ای را که قبلا امکان پذیر نبود، ممکن می‌کند.

مزیت‌های کادنا

کادنا یک رمز ارز محبوب و پرکاربرد است که دارای بلاک چین مستقل است. این پلتفرم قابلیت پشتیبانی از دو بلاک چین را دارد؛ در واقع این شبکه با پتانسیل بالا از ترکیب دو زنجیره بلوکی عمومی و خصوصی ایجاد شده است، تا با تعامل میان این دو، بتواند کارایی و سرعت را به حداکثر ممکن برساند. بلاک چین خصوصی کادنا بیشتر از هر عملکرد دیگری به ویژگی Scalability و در دسترس بودن اهمیت می‌دهد. این زنجیره بلوکی قابل است که تعداد گره‌های خود را به هزاران گره افزایش دهد و آنچه تا به حال ثابت شده است، نشان می‌دهد که قادر است با تاخیر کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه به TPS ۸۰۰۰ برسد.

رمز ارز این پلتفرم با نام KDA شناخته می‌شود. توکن کادنا برای پرداخت هزینه تبادلات در زنجیره بلوکی پابلیک کادنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. KDA در کادنا، مانند اتر در اتریوم، برای پرداخت پاداش استخراج بلاک¬های شبکه توسط ماینر-ها به کار می‌رود و کاربران از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش¬ها استفاده می‌کنند.

توکن کادنا چیست؟

KDA یک ارز دیجیتال است که برای پرداخت هزینه محاسبات در بلاک چین عمومی کادنا استفاده می‌شود. KDA در کادنا، مثل اتر در اتریوم، برای پرداخت پاداش استخراج بلاک‌های شبکه توسط ماینر‌ها به کار می‌رود و کاربران از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

آینده ارز دیجیتال کادنا (KDA)

بلاک چین پابلیک Kadena.io شبکه‌ای است که از یک لایه pow استفاده می‌کند و Scalability آن در حال افزایش است. این پلتفرم تصمیم دارد از مکانیسم Proof of Work برای بهبود قدرت و Scalability استفاده کند تا در عین حال به حفظ امنیت و یکپارچگی شبکه کمک کند. این شبکه توانسته در سال ۲۰۲۰، با گسترده سازی خود، از ۱۰ زنجیره به ۲۰ زنجیره گسترش بیابد. این شبکه با دو برابر کردن قدرت عملیاتی پس از این نیز می‌خواهد ظرفیت تولید و توزیع برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون را افزایش دهد.

قرارداد هوشمند Kadena.io Pact نقش پلی را ایفا می‌کند که توانسته به اکوسیستم Kadena راهی باز کند.
این شبکه از قدرتمندترین ابزار برای ایجاد برنامه‌های کاربردی در بلاکچین استفاده می‌کند. Pact در واقع زبانی است که آزمایش خود را پس داده است.
بلاکچین کادنا در حال حاضر شامل تمام توابعی است که باعث می‌شود پروژه‌های دیگر در نهایت بتوانند بر بستر آن توسعه پیدا کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی