۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰
بر اساس گفته یک دانشمند ناسا؛

اگر سیارکی به سمت زمین بیاید چه اتفاقی می افتد؟

با توجه به اینکه مأموریت انحراف سیارک DART ناسا در شرف انجام است و فیلم جدید سیارک نیز توسط نتفلیکس منتشر خواهد شد؛ این سوال در ذهن مردم به وجود می آید که اگر سیارک به زمین برخورد کند چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش« نبض فناوری»، اکنون، یک دانشمند ناسا به این موضوع پرداخته است که اگر واقعاً سیارکی در شرف برخورد با زمین باشد، این آژانس چه کاری انجام خواهد داد.

خوشبختانه، ناسا در طول چندین دهه جستجوی خود هیچ تهدید قریب الوقوع سیارکی برای زمین پیدا نکرده است. اما در هر صورت، آژانس همیشه یک طرح پشتیبان (یا چندگانه) دارد.

ماموریت DART ناسا با انجام آزمایش تغییر جهت سیارک، تکنیک های دفاع از سیارک ها را آزمایش خواهد کرد.

Kelly Fastمدیر برنامه رصد اجرام نزدیک به زمین ناسا، در این ویدئو می گوید: «پیدا کردن سیارک ها قبل از اینکه آن ها به ما برخورد کنند بسیار مهم است. برخورد یک سیارک تنها فاجعه طبیعی است که می توان از آن جلوگیری کرد. دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا از پروژه هایی برای کشف سیارک ها و محاسبه مدار آنها در آینده پشتیبانی می کند.

Fast همچنین در مورد پرتاب قریب الوقوع آزمایش تغییر جهت دو سیارک (DART) صحبت کرد که قرار است در 23 نوامبر حرکت کند. فضاپیما در نهایت به یک سیارک کوچک که به دور یک سیارک بزرگتر می چرخد ​​برخورد خواهد کرد تا ببیند آیا این مانور موفق است یا خیر.

هدف نهایی این مأموریت آزمایش فناوری‌های بالقوه انحراف سیارک‌ها در صورتی است که یک سنگ فضایی کوچک در مسیری تهدیدکننده به سمت زمین قرار داشته باشد.

ناسا همچنین دارای طیف وسیعی از ماموریت های دیگر، گذشته و حال، برای مطالعه سیارک ها و دنباله دارها است. این مطالعات نه تنها در مورد انحراف سیارک ها بلکه همچنین در مورد تلاش برای کشف اینکه چگونه این اجسام کوچک در تکامل منظومه شمسی قرار می گیرند.

در 16 اکتبر، ناسا ماموریت لوسی را برای مطالعه سیارک های تروجان در مدار مشتری پرتاب کرد. ماموریت Psyche ناسا در سال 2022 برای مطالعه یک سیارک فلزی از نزدیک پرتاب خواهد شد.

زمانی که اندازه‌گیری‌های جدید سیارک بالقوه تهدیدآمیز آپوفیس مشخص کرد که در آینده نزدیک به ما برخورد نخواهد کرد یک پیروزی بزرگ برای علم سیارک‌ها در اوایل امسال به دست آمد. تمام سیارک‌ها و دنباله‌دارهای شناخته‌شده مدارشان به‌طور عمومی در وب‌سایت آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا و وب‌سایت مرکز سیاره‌های کوچک اتحادیه بین‌المللی نجوم منتشر شده است.