کد خبر: ۲۲۴۶۶
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۶
توسط یک شرکت دانش بنیان؛

بیش از ۲۰۰ کالای تجهیزات پزشکی با تکنولوژی روز اروپا تولید شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ارتوپدی آراد طب توس، با بیان اینکه هر سال نزدیک ۲۰ محصول جدید با استفاده از تکنولوژی روز اروپا به تعداد محصولات تولیدی این شرکت اضافه می‌شود، گفت: هم اکنون تعداد محصولات تولیدی این شرکت به ۲۰۰ محصول رسیده است.

امیر فرید حسینی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ارتوپدی آراد طب توس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: تجهیزات پزشکی تحت ایمپلنت‌های پزشکی و ارتوپدی معروف است که اکثر با نام پلاتین شناخته شده هستند.
وی تصریح کرد: این شرکت فعالیت خود را از سال ۹۳ شروع کرده و با گذشت ۷ سال هم اکنون ۶۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

حسینی با بیان اینکه هر سال نزدیک ۲۰ محصول جدید با استفاده از تکنولوژی روز اروپا به تعداد محصولات تولیدی این شرکت اضافه می‌شود، گفت: هم اکنون تعداد محصولات تولیدی این شرکت به ۲۰۰ محصول رسیده است. همچنین در حوزه ابزار‌های پزشکی و ایمپلنت‌های دندانپزشکی تجهیزاتی را نیز طراحی و تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهندسی معکوس محصولات به روز اروپا را انجام می‌دهیم، افزود: مواد اولیه را از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان وارد کشور می‌کنیم. هم اکنون این محصولات در سراسر کشور به فروش می‌رسد.

حسینی افزود: تمام این تجهیزات با دانش فنی این شرکت دانش بنیان طراحی و تولید می‌شود. معمولا در کل دنیا این محصولات از لحاظ طراحی‌های اولیه توسعه پیدا می‌کند. عموما محصولات اروپایی به روز است و ما مهندسی معکوس را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ارتوپدی آراد طب توس، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳ الی ۴ درصد در برخی از محصولات نیاز بازار را تامین می‌کنیم و در حوزه‌های تخصصی ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز کشور را تامین کردیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری حدود ۱۰ محصول جدید نیز به مجموعه تولیدات شرکت اضافه خواهد شد.

حسینی ادامه داد: حدود ۹۵ درصد تجهیزات تولیدی از نظر کیفیت و قطعات مشابه تجهیزات خارجی است. همچنین این مجموعه با بهره گیری از شیوه‌های مهندسی معکوس و با ایجاد برخی تغییرات در بهترین نمونه‌های روز دنیا دراین رشته، با بکارگیری تکنولوژی روز اروپا، اقدام به تولید محصولات خود کرده است. با استفاده از برترین تامین کنندگان مواد اولیه موجود در دنیا توانسته ایم محصولات تولیدی خود را در مقایسه با نمونه‌های خارجی، با همان کیفیت و با حداقل نصف یا یک سوم قیمت عرضه کند.

وی با بیان اینکه در واردات محصولات خارجی به کشور مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: متاسفانه سیاست‌های متغییر برخی از نهاد و بانک مرکزی و تحریم داخلی باعث ایجاد مشکلات برای واردات محصولات شده است. حتی ارز دولتی را برای تجهیزات پزشکی در نظر نگرفتند.

حسینی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز مشکلاتی را در بخش تامین مواد اولیه از خارج ایجاد کرده است، گفت: با توجه به اینکه اکثر دستگاه‌های وارداتی ما های‎‌تک است، بنابراین نوسانات نرخ باعث افزایش قیمت محصولات شده است. همچنین دولت اجبار کرده که قیمت‌ها به صورت دستوری تعیین شود و این و بزرگترین تهدید برای شرکت‌ها است. متاسفانه دولت با این عنوان نمی‌خواهد هزینه‌ها را به مردم تحمیل کند این کار را کرده است تا به تولیدکننده فشار مضاعف کند. این درحالیست که قیمت محصولات ما افزایش پیدا نکرده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی