کد خبر: ۲۲۸۱۸
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۲
در گفتگو با نبض فناوری؛

بستر برای نوآوری و حضور در بازار‌های رقابت جهانی فراهم شود

کارشناس مسائل اقتصاد گفت: اقتصاد یک کشور زمانی شکوفا می‌شود که بستر برای نوآوری و حضور در بازار‌های رقابتی جهانی فراهم شود. حرکت به سوی نوآوری و ایجاد تغییر در ترکیب محصولات و خدمات در قلمرو فعالیت‌های یک کسب و کار دانش‌بنیان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها یکی از گلوگاه‌های اصلی اقتصاد هر کشوری به حساب می‌آید به گونه‌ای با ارائه فناوری و تکنولوژی می‌تواند گرهی از مشکلات صنایع را باز کنند با وجود اینکه این شرکت‌ها مشکل گشا هستند، اما خودشان در پیچ و خم مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
باید اذعان کرد که در جوامع امروزی بسیاری از فناوری‌ها با ورود به عرصه صنایع کشور چرخه اقتصاد را متحول کرده‌اند به گونه‌ای که با ورود به بازار‌های ملی و بین‌لمللی بستر را برای رقابت ایجاد کرده‌اند.

علیرضا امامی خلج کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه دانش‌بنیان‌ها طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تحولات گسترده‌ای را در عرصه اقتصادی ایجاد کرده‌اند و بایستی از این شرکت‌های نوپا حمایت اساسی صورت گیرد، اظهار کرد: همچنین با ظهور استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها زمینه باری اشتغالزایی جوانان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شرکت‌های کوچک و متوسط به عنوان مولد کارآفرینی و توسعه اقتصادی در کشور‌های توسعه یافته هستند امروزه با رشد و توسعه تحقیقات آکادمیک درحوزه فناوری‌های نوین رویکرد جدید درامر انتقال تکنولوژی از بخش آکادمیک به بخش صنعتی بوجود آمده است در این راستا شرکت‌هایی از دانشگاه‌ها و موسسات آکادمیک شکل گرفته اند از آنجا که بدون گسترش حمایت‌های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان ونوآوران علمی و فناوری دانشجویان توانمند کشور از طریق کمک برای ایجاد محصول و خدمت از دستاورد‌های پژوهشی آن‌ها میسر نیست.

امامی خلج افزود: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان بنگاه‌های اقتصادی از ارکان مهم توسعه و تحول در عرصه اقتصادی به شمار می‌روند و با توجه به شرایط و زیرساخت‌های مناسب گناباد مانند نیروی کار تحصیل کرده و وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بستر خوبی برای فعالیت این شرکت‌ها فراهم شده است. این مساله موجب حفظ و توسعه و پایداری شرکت‌های دانش بنیان شده و در نتیجه بستر اشتغال و رونق اقتصادی و صرفه اقتصادی تولید را افزایش داده اند.

این کارشناس اضافه کرد: نوآورانه بودن و و توجه به اقتصاد محلی و ظرفیت‌های منطقه‌ای به عنوان ارکان مهم تحقق جهش تولید در شرکت‌های دانش بنیان است؛ بنابراین یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه ملی، اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان است و از راهکار‌های اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقاء فناوری و افزایش بهره‌وری عوامل تولید از طریق دانش‌بنیان نمودن اقتصاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد یک کشور زمانی شکوفا می‌شود که بستر برای نوآوری و حضور در بازار‌های رقابتی جهانی فراهم شود. حرکت به سوی نوآوری و ایجاد تغییر در ترکیب محصولات و خدمات در قلمرو فعالیت‌های یک کسب و کار دانش‌بنیان قرار دارد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی