کد خبر: ۲۲۷۲۲
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری.

قطعی مکرر برق آسیب جبران ناپذیری به دانش‌بنیان‌های تولیدی وارد کرد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تدبیر فرایند ویرا با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو، گفت: متاسفانه وزارت نیرو در سال‌جاری با اعمال قطعی‌های مکرر برق باعث شد بخشی از دستگاه‌های واحد‌های تولیدی با مشکل مواجه شده و یا از رده خارج شوند و این ضرر به دلیل شرایط بداقتصادی برای دانش‌بنیان‌ها قابل جبران نیست.

امیر مرادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تدبیر فرایند ویرا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به این شرکت از سه سال پیش دانش بنیان شده است، اظ‌ها کرد: این شرکت طراح و سازنده شیر‌های اطمینان صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در انواع و اقسام مختلف براساس استاندارد‌های API ۵۲۰ASME SEC I & VIII، است و محصولات این شرکت از نظر سایز و کلاس فشار کلیه جداول API ۵۲۶ را پوشش می‌دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود سه شرکت در این زمینه محصولاتی را طراحی و تولید می‌کند. تمام تجهیزات با دانش فنی و بومی کشور تولید می‌شود.

مرادی افزود: میزان تولید محصولات براساس پروانه بهره‌برداری بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال است. به طور حتم اگر سفارشات بیشتر باشد توانایی تولید این تجهیزات را داریم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تدبیر فرایند ویرا، ادامه داد: درصد هستیم کیفیت محصولات تولیدی را به سطح استاندارد‌های اروپایی برسانیم در حال حاضر کیفیت کالای تولیدی ۷۰ درصد مشابه کالای خارجی است. تنها مزیت ما در این حوزه قیمت کالا و تحویل به موقع تجهیزات است که نسبت به مشابه خارجی پایین‌تر است.

مرادی با تأکید براینکه تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از سوی مسئولان وزارت نفت و نیرو صورت نگرفته است، گفت: در سال جاری به دلیل قطعی مکرر برق از سوی وزارت نیرو تولیدات این شرکت با مشکل مواجه شد تا جاییکه برخی از تجهیزات از کار افتادند. از وزارت نیرو شاکی هستیم که با اینکارشان ضربات جبران ناپذیری به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های تولیدی وارد کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر به صورت مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

مرادی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۰۰ دستگاه را ظرف دو ماهه آینده تحویل خواهیم داد، گفت: همچنین پروزه‌های دیگری نیز در دست اقدام است که منتظر انجام مناقصات در این حوزه هستیم. هم اکنون محصولات تولیدی این شرکت به بازار اربیل عراق صادر می‌شود و به دنبال توسعه صادرات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید تدابیری در خصوص مالیات و بیمه شرکت‌دانش بنیان بیندیشد تا مشکل کلیدی این شرکت‌ها برطرف شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی