کد خبر: ۲۲۵۰۷
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

ماشین پرنده ژاپنی به سوی تجاری سازی+فیلم

این ماشین پرنده شبیه پهپاد به تازگی گامی به سوی تجاری‌سازی برداشته است.

به گزارش« نبض فناوری»، یک هواپیمای الکتریکی شبیه پهپاد که توسط یک استارت آپ در ژاپن ساخته شده است، پس از دریافت گواهی ایمنی از دولت، گام مهمی در جهت تجاری سازی برداشته است.

اسکای درایو مستقر در توکیو، قبل از انجام اولین پرواز آزمایشی خود در سال گذشته، از نسخه اولیه خودروی برقی خود در سال 2018 رونمایی کرد.

طراحی فعلی «ماشین پرنده» SD-03 SkyDrive دارای یک صندلی تکی با بدنه ای به اندازه یک ماشین کوچک است. این خودرو شبیه یک پهپاد بزرگ، با استفاده از هشت ملخ (دو مجموعه در انتهای چهار بازو) پرواز می‌کند و می‌تواند در طول سفرهایی که تا 10 دقیقه طول می‌کشد به سرعت 30 مایل در ساعت (حدود 50 کیلومتر در ساعت) برسد.

ویدیوی زیر که در اوایل سال جاری توسط این شرکت به اشتراک گذاشته شده ماشین پرنده را در حال عملیات نشان می دهد.

در چند روز گذشته، وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن گواهینامه ای صادر کرد که تأیید می کرد طراحی، ساختار، استحکام و عملکرد SD-03 الزامات ایمنی و زیست محیطی لازم برای چنین هواپیمایی را برآورده می کند. SkyDrive می گوید این اولین بار است که این وزارت درخواست یک ماشین پرنده را می پذیرد.

این گواهینامه SkyDrive را در مسیر تجاری سازی هواپیما در سال 2025 قرار می دهد.  SkyDrive یکی از تعداد فزاینده ای از شرکت ها در سراسر جهان است که امیدوار است در بازار تاکسی پرنده موفقیت کسب می کند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی