کد خبر: ۲۲۵۵۳
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰
شیائومی قصد دارد با تقویت زنجیره فروش غیرآنلاین و از طریق راه‌اندازی فروشگاه‌های خرده فروشی از تمام رقبای خود در بازار موبایل مانند اپل و سامسونگ پیشی گرفته و به عنوان برند اول جهان دست پیدا کند.

به گزارش« نبض فناوری» «لو ویبینگ» معاون ارشد شیائومی چین و مدیر کل ردمی، در مصاحبه مطبوعاتی تایید کرد که شیائومی قصد دارد با تقویت زنجیره فروش غیرآنلاین و از طریق راه‌اندازی فروشگاه‌های خرده فروشی از تمام رقبای خود در بازار موبایل مانند اپل و سامسونگ پیشی گرفته و به عنوان برند اول جهان دست پیدا کند.

او در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد که غول فناوری چین ابتدا بازار موبایل این کشور را هدف خود قرار خواهد داد، زیرا ۷۰ درصد فروش گوشی‌های موبایل چین همچنان به صورت غیرآنلاین انجام می‌شود. شیائومی همچنین قصد دارد تا ۳ سال آینده به ۳۰ هزار فروشگاه خرده‌فروشی چین دست پیدا کند و به تازگی ۱۰ هزار فروشگاه دیگر را افتتاح کرده است.

شیائومی
 

یکی از زمینه‌هایی که شیائومی همچنان در آن ضعف دارد و مهم‌تر اینکه از زیرمجموعه‌های بی‌بی‌کی الکترونیکس (BBK Electronics) مانند اوپو و ویوو به عنوان رقیب شکست خورده است، خرده‌فروشی‌ها هستند. همین امر در سطح جهانی نیز برای غول فناوری چین صدق می‌کند و به همین دلیل اکنون روی فروشگاه‌های آفلاین تمرکز کرده‌اند.

معاون شیائومی در ادامه تاکید کرد که رقابت از طریق فروشگاه‌های خرده فروشی باعث می‌شود تا شیائومی بتواند محصول‌هایی را به فروش برساند که هم اکنون با قیمت بسیار بالاتری در حال عرضه به بازار هستند. دلیل این امر وجود قدرت متقاعدسازی در فروشگاه‌های آفلاین است که چنین چیزی در خریدهای آنلاین نیز دیده نمی‌شود.

مطمئنا رسیدن به چنین هدفی برای شیائومی بسیار سخت خواهد بود اما به نظر می‌رسد این شرکت هم اکنون رقابت خود با اپل را از نظر عرضه گوشی آغاز کرده است. طبق داده‌های کانترپوینت ریسرچ، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، اپل با عرضه ۴۸ میلیون محموله در رتبه دوم قرار گرفته بود و شیائومی با ۴۴.۴ میلیون محموله در حال دنبال کردن کوپرتینویی‌ها است. در حالی که شرکت چینی توانسته بود در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ برای مدت کوتاهی از اپل پیشی بگیرد اما یک بار دیگر به رتبه دوم بازگشت.

البته به نظر می‌رسد چالش واقعی سامسونگ است که با فروش ۶۹ میلیون دستگاه برتری قابل توجهی نسبت به سایر رقبا دارد. هرچند آمار فروش جهانی غول فناوری کره نسبت به قبل کاهش یافته است، اما در بازارهایی مانند ایالات متحده حضور دارد که شیائومی هنوز نتوانسته در آن‌ها حضور داشته باشد. همچنین سامسونگ در اروپا نیز به تولیدکننده اصلی موبایل تبدیل شده است.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
ستاری در گزارش صد روزه فعالیتهای معاونت علمی ریاست‌جمهوری مطرح کرد بومی‌سازی طراحی و تولید پیکره هوش مصنوعی در کشور
نیازمندیها