کد خبر: ۲۲۷۵۶
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

جو بایدن با امضا قانونی مانع دریافت مجوز FCC توسط هواوی و ZTE می‌شود

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، قانون جدیدی را امضا کرده که به موجب آن شرکت‌های هواوی و ZTE را از دریافت مجوز تجهیزات شبکه در ایالات متحده منع می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری» قانون تجهیزات ایمن سال ۲۰۲۱، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را ملزم به تصویب قوانین جدیدی می‌کند که براساس آن دیگر هیچ درخواست مجوزی برای تجهیزات شبکه‌ای که تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود را بررسی یا تایید نمی‌کند.

سال گذشته، FCC به صورت رسمی هواوی و زد تی ای را به عنوان تهدیدات امنیت ملی معرفی کرد، زیرا در تحقیقات خود متوجه شده بود که هر دو شرکت روابط نزدیکی با حزب کمونیست چین و دستگاه نظامی این کشور دارد.

 
 
هواوی
 

از ماه مارس، «برندن کار» مامور عالی رتبه FCC، درخواست‌های مکرری را برای تصویب این قانون ارسال کرده است و در آن زمان توضیح داده بود که کمیسیون ارتباطات فدرال مجوز استفاده از ۳۰۰۰ برنامه برای تجهیزات شبکه هواوی را صادر کرده است. او در آن زمان گفته بود:

به محض اینکه تشخیص دادیم هواوی یا تجهیزات دیگر خطر امنیت ملی غیرقابل قبولی را به همراه دارند، تا زمانی که به دلار فدرال مربوط می‌شد، اجازه خرید و وارد کردن این تجهیزات و استفاده از آن‌ها در شبکه‌های ارتباطی ما منطقی نیست. وجود این دستگاه‌های ناامن در شبکه‌های ما تهدید محسوب می‌شوند.

علاوه بر هواوی و زد‌تی‌ای، شرکت‌های چینی دیگری که از سوی ایالت متحده به عنوان تهدیدات امنیت ملی معرفی شدند شامل شرکت ارتباطات Hytera، شرکت فناوری دیجیتال هایک ویژن هانگژو و شرکت داهوا تکنالوجی می‌شود.

در پایان ماه گذشته، FCC همچنین اختیارات چاینا تله‌کام را برای فعالیت در ایالات متحده سلب کرد و این شرکت مخابراتی اکنون موظف است تا ارائه خدمات داخلی و بین‌المللی خود را تا پایان کریسمس متوقف کند. کمیسیون با استناد به توصیه وزارت دادگستری دوره ترامپ عنوان کرد که چاینا تله‌کام در تکذیب برخی نگرانی‌ها مطرح شده شکست خورده است.

با توجه به اینکه سرکوب ایالات متحده به ویژه روی هواوی متمرکز شده است، غول ارتباطات چین کاهش شدید درآمد خود در نیمه اول سال را گزارش داد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی