کد خبر: ۲۲۸۸۴
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

نابودی میلیون‌ها کسب و کار مجازی با الزام اینماد

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، گفت: این قبیل اقدام‌ها عملا فضا را برای کسب و کار‌هایی که می‌خواهند سالم کار کنند، سخت خواهد کرد تنها استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های خرد و خانگی در شرایط سخت اقتصادی کنونی و کرونایی لطمه می‌بینند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از عوامل موثر و کلیدی در توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است. ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور مؤثرترین گام برای ایجاد فضای امن تجارت الکترونیکی خواهد بود.

امروزه استفاده از خدمات الکترونیکی در بین اکثر مردم رواج پیدا کرده است؛ اما از این نکته هم نباید غافل شد که ریسک‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد، به ویژه اگر قرار باشد دادوستد مالی در بستر اینترنت صورت بپذیرد. اینماد یکی از راه کار‌هایی است که برای نظارت و رسیدگی به شکایات احتمالی در زمینه خدمات الکترونیکی به کار گرفته می‌شود.

امروزه فعالیت کسب و کار‌های خرد و خانگی زیادی در پیام رسان‌های داخلی و خارجی فعال هستند با این اقدام این کسب و کار‌ها از بین خواهند رفت. آیا دولت برای این دسته از کسب و کار‌ها که در شرایط اقتصادی سخت امروز کشور در حال فعالیت هستند، فکری اندیشیده شده است؟

رضا الفت‌نسب عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، در گفتگو با «نبض فناوری» با اشاره به موضوع اینماد برای کسب وکار‌های خرد اظهار کرد: امروزه اینماد یکی از موضوعات کلیدی برای ایجاد کسب وکار‌های اینترنتی است و هم‌اکنون هم در کشور اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس مصوبات دولت هر دستگاه یا کسب وکاری برای شروع فعالیت باید نماد داشته باشید و این کار الزامی است. دسته بندی‌هایی در خصوص کسب وکار‌هایی که تراکنش آن‌ها پایین است و خانگی هستند از گرفتن اینماد معاف شوند؛ اما در حال حاضر اکثر کسب وکار‌ها موظف به دریافت اینماد هستند.

الفت‌نسب گفت: بهتر است از مقوله تشویق استفاده کنیم به این ترتیب که پایه و سقفی برای تراکنش‌های بدون مجوز اینماد در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: این قبیل اقدام‌ها عملا فضا را برای کسب و کار‌هایی که می‌خواهند سالم کار کنند، سخت خواهد کرد تنها استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های خرد و خانگی در شرایط سخت اقتصادی کنونی و کرونایی لطمه می‌بینند گویی دست‌هایی در پشت پرده است که این دسته از کسب و کار‌ها را که بخصوص در شبکه‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند، نابود کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی