کد خبر: ۲۲۹۱۱
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۲
بررسی فیس بوک نشان داد؛

سرقت اطلاعات مقامات دولت سابق افغانستان توسط هکرهای پاکستانی

بررسی‌های فیس‌بوک نشان می‌دهد هکرهایی از پاکستان با انتشار بدافزار در این شبکه اجتماعی تلاش کرده‌اند به اطلاعات مقامات سابق افغانستان دست یابند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، این حملات هکری در ایام حمله طالبان به استان‌های مختلف افغانستان برای سلطه بر کل این کشور روی داده و مشخص نیست تا چه میزان موفق بوده است.

بنا بر اعلام فیس‌بوک، گروهی که در میان فعالان حوزه امنیت سایبر به سایدکپی مشهور است، لینک‌هایی را در فیس‌بوک پخش کرده که حاوی بدافزار بوده‌اند. با کلیک کردن بر روی بدافزارهای یادشده اطلاعات کاربران به سرقت می‌رفت.

از جمله اهداف حملات یادشده می‌توان به نظامیان، کارکنان سازمان‌های مختلف دولتی و نیروهای پلیس در افغانستان اشاره کرد. فیس‌بوک می‌گوید بدافزار یادشده را از صفحات مختلف موجود در این شبکه اجتماعی حذف کرده است.

فیس‌بوک که اخیراً نام خود را به متا تغییر داده، می‌گوید هکرهای پاکستانی برای فریب مقامات افغانستانی نمایه‌هایی با تصاویر زنان جوان طراحی می‌کردند و لینک‌های آلوده خود را برای آنان ارسال می‌کردند. همچنین آنها از برخی اپلیکیشن‌های گپ برای ارسال لینک‌های آلوده استفاده می‌کردند.

به گفته مایک دویلیانسکی، رئیس تحقیقات جاسوسی سایبری فیس‌بوک هنوز مشخص نیست هدف نهایی این حملات چه بوده و چه نتایجی از این کار به دست آمده است. پیش از این برخی پلتفرم‌ها مانند توئیتر، گوگل، مایکروسافت و لینکداین حساب‌های کاربری کاربران افغان را در ایام حملات طالبان قفل کرده بودند تا از هک شدن آنها جلوگیری کنند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی