کد خبر: ۲۳۰۸۶
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۴

پنل‌های خورشیدی همراه برای اقلیم‌های مختلف ایران‌ساخت شد

با توجه به هزینه های بالای انرژی‌های فسیلی، استفاده از پنل های خورشیدی در کشورهای فناور به راهبردی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

به گزارش« نبض فناوری» پکیج خورشیدی همراه، سامانه ای است که به صورت پنل، باتری و واحد شارژ طراحی شده. سامانه‌ای که برق را از طریق نور خورشید ذخیره کرده تا در طول شبانه روز و برای کارهایی که نیاز به برق است نظیر شارژ گوشی موبایل و تبلت و ... از آن استفاده شود.

قدرت جذب بالای نور خورشید

این سیستم به اندازه ای قدرتمند است که می تواند از نخستین لحظه تابش نور خورشید تا غروب، یک پنکه زمینی را به آن وصل و در تمام این مدت آن را روشن نگه داشت. همچنین وسیله ای کارآمد برای خانواده ها در زمان هایی چون قطعی برق یا اماکنی که دسترسی به برق ندارند، به شمار می رود.

این پکیج در سه مدل 50 وات، 100 وات و 100 وات پلاس طراحی شده است که در مدل 100 وات آن می توان تا 100 آمپر باتری جداگانه به آن وصل کرد و خدمات بیشتری در طول شبانه روز از آن گرفت.

سه لامپ با نوردهی بالا

از امکانات این دستگاه می توان به سه عدد پنل 50 وات منوکریستال همراه با پایه نگهدارنده، سه عدد لامپ 7 وات با نوردهی بالا به طول سیم 4 متر همراه با کنترل قطع و وصل روشنایی بر روی دستگاه و سرپیچ اشاره کرد.

این دستگاه همچنین از دو عدد یو اس پی جهت شارژ موبایل و تبلت با قابلیت اتصال باتری خارجی برخوردار است. صفحه نمایش این دستگاه با نور پس زمینه قادر است اطلاعاتی همچون ولتاژ باتری، اتصال پنل و نمایشگر خروجی ها را نشان دهد.

مناسب برای وضعیت های خاص اقلیمی

از اهمیت های دیگر این دستگاه، سادگی حمل آن است که زمینه های کاربردی بسیاری را فراهم کرده است. این دستگاه حتی برای کسانی که در وضعیت های خاص اقلیمی نظیر جنگل و بیابان اشتغال دارند نیز کارآمد بوده و آنها می توانند تا چند سال از این وسیله استفاده کنند.

این پکیج خورشیدی کارآمد با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی