کد خبر: ۲۳۱۹۳
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۰

ایران در جمع ۴ کشور تولیدکننده دستگاه برش سه‌محوری قرار گرفت

تجهیزات گوناگونی برای آمایش خاک طراحی شده که دستگاه برش سه محوری، یکی از پرکاربردترین این دستگاه‌ها است.

به گزارش«نبض فناوری» فرید شعبانی مدیرعامل شرکت مواد ساخت آزما ویستا، دستگاه سه ‌محوری برش یکی از پرکاربردترین تجهیزات حوزه مهندسی ژئوتکنیک و مطالعات آزمایشگاهی دانست و گفت: این تجهیز فناور، با شبیه‌‌سازی شرایط تنش نمونه در عمق زمین، تعیین مقاومت برشی، سختی برش و دیگر پارامترهای مکانیکی و دینامیکی خاک را میسر می‌‌کند.

شناخت و کنترل شرایط خاک

شناخت وضعیت‌های گوناگون خاک که هرکدام می‌توانند در استفاده بهتر از این بستر نقش ایفا کنند، کار اصلی دستگاه سه‌محوری است. به کمک این تجهیز، تنش تحکیمی، نحوه بارگذاری تنش یا کرنش کنترل، بارگذاری مونوتونیک یا سیکلیک در حین اعمال برش به نمونه‌ خاکی انجام می‌شود.

با توجه به زمینه‌های متنوع، دستگاه‌های متفاوتی برای آزمایش خاک طراحی شده و در هر مدل امکان ارزیابی معیارهای مشخصی در بازه وسیع‌ تر وجود دارد. سیستم بارگذاری، فرکانس بارگذاری، هندسه نمونه، مسیرهای تنش، کنترل درجه اشباع و ظرفیت بارگذاری دستگاه، جزو مؤلفه‌هایی هستند که در دستگاه‌های مختلف می‌ تواند متفاوت باشد.

اشتغال و ارزش‌آفرینی

شرکت آزما ویستا توانسته بود بواسطه طراحی و ساخت دستگاه برش سه محوری 20 فرصت شغلی ایجاد کند.

شاغلین در عرصه ساخت دستگاه برش سه محوری همگی از دانش‌آموختگان برترین دانشگاه های کشور هستند و با اتکا به دانش این نخبگان، ایران به چهارمین تولید کننده دستگاه برش سه محوری بدل شد.

امروز نیاز است تا حمایت ها از شرکت های تولیدی افزایش پیدا کند تا در عرصه تولید بتوانند با تمام توان فعالیت کنند. نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن‌ساخت امروز فرصتی است تا با گوشه ای از توانمندی های شرکت های تولیدی آشنا شویم.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه، به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان خواهد بود. این نمایشگاه در طول سال نیز به صورت مجازی برقرار خواهد بود و متقاضیان می‌توانند مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت را به صورت برخط خریداری کنند.

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی