کد خبر: ۲۳۲۰۶
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۸
در گفتگو با نبض فناوری؛

پمپ‌های مگنتی و کاتر‌های پلیمری طراحی و ساخته شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیرو صنعت عقیق، از طراحی و ساخت پمپ‌های مگنتی و کاتر‌های پلیمری خبر داد و گفت: پمپ‌های مغناطیسی در اصل برای پمپاژ مواد سمی و سیالات خطرناک بدون استفاده از مکانیکال سیل طراحی شده است.

احمد مختاری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیرو صنعت عقیق، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت با بهره گیری از نیرو‌های متخصص اقدام به طراحی، ساخت و تولید، تعمیرات و بازسازی قطعات صنعتی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی و صنایع کرده است، اظهار کرد: این شرکت با تولید این محصولات استراتژی عضو وندورلیست نفت شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت در طول این سال‌ها و با دستیابی به دانش فنی و ساخت و تولید قطعات مهم و با تکنولوژی بالا برای اولین بار در ایران است که در این زمینه اقدام به طراحی و ساخت پمپ‌های مگنتی، انواع کاتر‌های پلیمری کرده و در تلاش است به سمت خودکفایی در این عرصه دست پیدا کند.

مختاری گفت: در سال ۹۱ طرح پمپ‌های مگنتی در جشنواره علم تا عمل برگزیده شد و هم اکنون بازسازی و ساخت پمپ‌های مگنتی را به صورت انحصاری انجام می‌دهیم. طراحی کامل پمپ‌های توسط این شرکت در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: پمپ‌های مغناطیسی در اصل برای پمپاژ مواد سمی و سیالات خطرناک بدون استفاده از مکانیکال سیل طراحی شده است. سیال در میان بدنه پمپ و یک پوسته محدود کننده نگه داشته می‌شود، وقتی که شفت impeller بر روی بیرینگ‌های sleeve که با خود سیال روغن کاری شده قرار می‌گیرد، شفت impeller بوسیله یک میدان گذرای مغناطیسی در میان پوسته محدود کننده و شفت محرک شروع به حرکت می‌کند. این پمپ در حقیقت یک پمپ سانتریفوژ بوده که محرک آن از نوع مغناطیسی است و انتقال حرکت از موتور الکتریکی به impeller پمپ از طریق میدان و نیروی مغناطیسی انجام می‌گیرد.

پمپ‌های مگنتی و کاتر‌های پلیمری طراحی و ساخته شد

مختاری ادامه داد: همچنین کاتر‌های پلیمری برای تولید گرانول‌های پلیمری، در انتهای فرآیند تولید این محصولات، در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد. تنها تولیدکننده این محصول در کشور هستیم قبلا این محصول از خارج وارد کشور می‌شد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این محصولات براساس نیاز مشتریان در کشور طراحی و تولید می‌شود. شرکت نیرو صنعت عقیق برای اولین بار توانست این تجهیز مهم را در کشور بومی سازی است.

وی خاطرنشان کرد: کاترپلیمر کمتر از یک سوم قیمت خارجی در بازار داخلی به فروش می‌رسد و به طور حتم از خروج ارز در کشور جلوگیری به عمل آورده است.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی