کد خبر: ۲۳۲۱۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

چگونه از ارز دیجیتال لونا جایزه بگیریم؟ | پیش‌بینی آینده ترا (Terra)

دارندگان توکن‌های LUNA می‌توانند توکن‌های خود را در مکانیسم اجماع اکوسیستم Terra قرار دهند. با شرط‌بندی LUNA، کاربران جوایزی را دریافت می‌کنند که مستقیماً از هزینه‌های مبادله در پلتفرم Terra گرفته می‌شود. کاربران هر زمان که بین LUNA و استیبل کوین Terra جابجا شوند، این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال یکی از عناصر مهم در عرصه سرمایه گذاری است که توانسته طی سال‌های با فراز و نشب‌های فراوان سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کند در این گزارش سعی می‌شود یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقمندان معرفی کنیم.
اگر در بازار ارز‌های دیجیتال و به ویژه خرید و فروش ارز دیجیتال فعال باشید بهتر است که با پروژه‌های برتر این بازار آشنا شوید. ارز دیجیتال ترا یک پروتکل بلاکچین است که از استیبل کوین‌ها برای تامین سیستم‌های پرداخت جهانی استفاده می‌کند. رمز ارز ترا دوازدهمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار شناخته می‌شود که توکن بومی آن رمز ارز لونا Luna نامیده می‌شود.

ارز دیجیتال ترا (Terra) یا لونا (Luna)، توکن بلاک چین ترا است. درواقع ترا یک بلاک چین فعال با قرارداد هوشمند است که از پروژه کازماس بهره می‌برد. در دنیایی که رمز ارز‌های جدید با سرعت بالایی در حال رشد هستند، به‌ندرت یک رمز ارز تازه وارد به‌عنوان یک رقیب جدی ظاهر می‌شود.

چگونه از ارز دیجیتال لونا جایزه بگیریم؟ | پیش‌بینی آینده ترا (Terra)

توسعه ترا در ژانویه سال ۲۰۱۸ توسط یک شرکت بلاک چین کره‌ای به نام Terraform Labs آغاز شد و شبکه اصلی آن رسما در آوریل سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرد. این بلاک چین از سال ۲۰۲۰ استیبل کوین‌هایی با پشتوانه دلار آمریکا، وون کره جنوبی، توگریک مغولستان و صندوق بین‌المللی پول، ارائه داده و سعی در گسترش این برنامه دارد.

از رمز ارز بومی بلاک چین ترا برای تثبیت قیمت استیبل کوین‌ها استفاده می‌شود. دارندگان ارز دیجیتال لونا می‌توانند در برنامه‌های مربوط به اداره کردن ترا شرکت کرده و رای بدهند.
به عبارت دیگر ترا (Terra) شامل یک مجموعه استیبل کوین غیرمتمرکز است که می‌تواند زنجیره تأمین را به منظور تثبیت قیمت خود، گسترش داده یا محدود کند. ترا از نظر ساختار و تکنولوژی از پول فیات برتر است، چون تحت پشتوانه غیرمتمرکز عمل می‌کند و خطر رخ دادن اشتباهات را از بین می‌برد. ارز دیجیتال ترا در ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز مشارکت می‌کند و تضمین می‌کند که رشد اقتصادی به صورت عادلانه و از طریق یک مکانیزم اجماع دموکراتیک، به جای یک سیستم سیاسی متشکل از نمایندگان منتخب، توزیع می‌شود.
از توکن لونا به جهت ثابت نگه داشتن قیمت رمز ارز ترا استفاده می‌شود. این مورد کمک می‌کند که این رمز ارز یک کوین پایدار باقی بماند انتقال در شبکه انتقال ارزش این توکن با نسبتی مشخص در مقابل یک واحد پول فیات تعیین می‌شود. توکن LUNA ایجاد می‌گردد، اما توکن Terra معامله می‌شود.

ترا (Terra) چه می‌کند؟

ترا یک بلاک چین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا استیبل کوین‌های متصل به ارز‌های فیات ایجاد کنند. این سکه‌ها در درجه اول از مکانیسم حق بیمه شبکه استفاده می‌کنند. این شبکه توسط دو کوون و دانیل شیم از آزمایشگاه‌های Terraform در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و از Tendermint Delegated-Proof-of-Stake (DPoS) به عنوان مکانیسم توافقی خود استفاده می‌کند. ارز دیجیتال ترا قابلیت قرارداد هوشمند را برای ایجاد طیف گسترده‌ای از انواع مختلف استیبل کوین فراهم می‌کند.
این پروژه در بازار‌های آسیایی برای تجارت الکترونیک محبوبیت پیدا کرده است و پایگاه کاربری بزرگی در کره جنوبی، جایی که مقر آن است، دارد. به عنوان مثال، کاربران تاکسی در مغولستان می‌توانند به برخی از رانندگان با استیبل کوین Terra MNT که به توگریک مغولی متصل است، پرداخت کنند. توکن‌هایی که بر روی این پلتفرم ضرب می‌شوند به عنوان ارز‌های Terra شناخته می‌شوند و در کنار توکن اصلی شبکه برای راهبری و ابزار مفید LUNA وجود دارند. ارز دیجیتال ترا و LUNA یک رابطه مکمل دارند.

چگونه از ارز دیجیتال لونا جایزه بگیریم؟ | پیش‌بینی آینده ترا (Terra)
ارز دیجیتال ترا در حال حاضر دارای استیبل کوین‌هایی است که به دلار آمریکا، وون کره جنوبی و یورو و سایر موارد مرتبط هستند. در مدت زمان کوتاهی، این پروژه با استیبل کوین‌های ضرب شده در این پلتفرم، محبوبیت زیادی پیدا کرد. TerraUSD در حال حاضر به یکی از استیبل کوین‌های بزرگ از نظر ارزش بازار رسیده است.

بنیان‌گذاران ترا چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال ترا در سال ۲۰۱۸ توسط Daniel Shin و Do Kwon راه‌اندازی شد. این دو نفر، پروژه ترا را راهی سریع برای پذیرش فناوری بلاک چین و ارز رمزنگاری‌شده از طریق تمرکز بر ثبات قیمت و قابلیت استفاده، می‌دانستند.
Do kwon سمت مدیرعامل اجرایی شرکت بلاک چین Terraform labs را برعهده‌گرفته است، اما kwon پیش‌ازاین پروژه، به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در مایکروسافت و اپل کارکرده است. اما قبل از توسعه بلاک چین ترا، Daniel Shin نیز به فعالیت‌های گسترده دیگری مشغول بود. شین، از بنیان‌گذاران Ticket Monster یا همان TMON بوده و بعد‌ها یکی از بنیان‌گذاران Fast Track Asia، یک شرکت استارتاپی شد که با کارآفرینان دیگر برای ایجاد شرکت‌های کاملاً کاربردی کار می‌کرد.

هدف ترا / ‏لونا

پلتفرم ترا و ارز دیجیتال لونا با هدف کاهش تمرکز در بازار ارز‌های دیجیتال طراحی شده است. برخلاف پروتکل‌های معمول و سنتی بلاک چین، پلتفرم ترا قصد کاهش رقابت و ایجاد ثبات در بازار با استفاده از الگوریتم‌های استیبل کوین دارد. در صورت موفقیت چنین اقدامی محدودیت‌های فنی، منقضی شده و زیرساخت‌های سنتی بلاک چین متحول شده و زیرساخت‌های مالی آزاد ایجاد می‌شوند.
این ارز دیجیتال با استفاده از استیبل کوین‌ها سعی دارد تا رشد اقتصادی را عادلانه‌تر کند و به جای استفاده از یک سیستم سیاسی ثابت که از نمایندگان منتخب دولت‌ها تشکیل شده است، از یک سیستم اجماع دموکراتیک و غیر متمرکز استفاده می‌کند. اصلی‌ترین وظیفه توکن لونا، ثابت نگه داشتن قیمت استیبل کوین‌های خانواده ترا است و قدرت بهره برداری این پلتفرم را محاسبه خواهد کرد.

چه چیزی بلاک چین ترا را منحصربه‌فرد می‌کند؟

بلاک چین ترا با استفاده از استیبل‌کوین‌هایی با پشتوانه ارز فیات به دنبال جدا کردن خود از سایر بلاک چین‌ها است. این بلاک چین مزایای ارز‌های دیجیتال بدون مرز را باثبات قیمت روز ارز‌های فیات ترکیب می‌کند.
درواقع این کار را از طریق الگوریتمی انجام می‌دهد که موجودی استیبل کوین‌ها را بر اساس میزان تقاضا تنظیم می‌کند.
این کار با ایجاد انگیزه در دارندگان ارز دیجیتال لونا سبب مبادله لونا و استیبل‌کوین در نرخ ارز سودآور موردنیاز شده و به سبب انبساط و انقباض موجودی استیبل‌کوین، با میزان تقاضا آن‌ها تطبیق داده می‌شود.

چگونه از ارز دیجیتال لونا جایزه بگیریم؟ | پیش‌بینی آینده ترا (Terra)
ترا با چندین پلتفرم پرداخت، به‌خصوص در منطقه آسیا و اقیانوسیه مشارکت می‌کند. برای مثال از جولای ۲۰۱۹، ترا با chai که یک برنامه پرداخت تلفن همراه مستقر در کره جنوبی است، مشارکت دارد.
در این پلتفرم خرید‌های انجام‌شده در سیستم‌عامل‌های تجارت الکتریکی از طریق بلاک چین Terra انجام می‌شوند. علاوه بر این ترا توسط اتحاد ترا، یعنی گروهی از مشاغل و پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌شود. در فوریه سال ۲۰۱۹ این شرکت اعلام کرد پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از ۱۰ کشور مختلف، به نمایندگی از یک پایگاه کاربری ۴۵ میلیون نفری و ارزش ناخالص کالای ۲۵ میلیارد دلاری از اعضای اتحاد ترا هستند.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین یا استیبل کوین (Stablecoin) نوعی ارز دیجیتال است که ارزش‌گذاری آن بر اساس قیمت یک دارایی دیگر تعیین می‌شود. درست شبیه زمانی که پول فیات (همان ارز رایج کشور‌ها مثل دلار، یورو، پوند، ین و…) توسط طلا و دیگر دارایی‌های ارزشمند پشتیبانی می‌شد، استیبل کوین‌ها نیز توسط یک دارایی ارزشمند پشتیبانی می‌شوند. این دارایی می‌تواند یک ارز فیات مثل دلار آمریکا یا یک ارز دیجیتال دیگر باشد.

امنیت ارز دیجیتال ترا

امنیت بلاک چین ترا با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام مبتنی بر Tendermint تأمین می‌شود. دارندگان ارز دیجیتال ترا برای اعتبارسنجی معاملات، توکن‌های خود را به‌عنوان وثیقه در اختیار شبکه قرار داده و به نسبت مقدار لونا موجود در سهام خود، پاداش دریافت می‌کنند.
همچنین دارندگان توکن می‌توانند وظیفه تائید تراکنشات را به افراد دیگری واگذار کنند تا آن‌ها از طرف دارندگان توکن؛ معاملات را تایید کرده و پاداش حاصل از آن را با یکدیگر تقسیم کنند.
ترا برای حفظ و افزایش امنیت شبکه، با بهترین روش‌ها راهنمایی‌های بیشتری را به گره‌های اعتبارسنج ارائه می‌دهد.
کمی پس از فعال شدن شبکه اصلی Terra در ماه می‌سال ۲۰۱۹، تائید بلاک چین و انجام تست نفوذپذیری CertiK، ممیزی امنیتی شبکه، به پایان رسید. CertiK مدل اقتصادی ترا را در برابر دستکاری بازار، ساختار و زبان کدگذاری مورد آزمایش قرارداد. در آخر و بنا به نظر CertiK، مدل‌سازی و استدلال ریاضی شبکه ترا صحیح تلقی شد.

نحوه خرید ترا

ارز دیجیتال لونا، یعنی رمز ارز بومی بلاک چین ترا، در لیست بسیاری از صرافی‌های ارز‌های دیجیتال مانند Bitfinex، Huobi و Upbit قرار دارد. در این صرافی‌ها امکان معامله ارز دیجیتال ترا با ارز‌های فیات، استیبل‌کوین‌ها و دیگر رمز ارز‌ها فراهم است.

کیف پول‌های ترا / ‏لونا

• کیف پول لجر (Ledger): این کیف پول در دو مدل لجر نانو ایکس و لجر نانو اس وجود دارد. کیف پول لجر بهترین گزینه در میان کیف پول‌های سخت افزاری برای ذخیره سازی ارز دیجیتال ترا است.
• کیف پول کیپ کی (KeepKey): کیف پول سخت افزاری کیپ کی بیش از ۴۰ دارایی رمزنگاری مختلف را پیش بینی می‌کند و محل امنی برای توکن‌های لونا است.
• کیف پول کوینومی (Coinomi): کیف پول کوینومی بر روی حفظ حریم خصوصی کاربر تمرکز دارد و یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال موجود در بازار است.

چگونه از ارز دیجیتال لونا جایزه بگیریم؟ | پیش‌بینی آینده ترا (Terra)

صرافی‌های ترا / ‏لونا

• صرافی بایننس Binance
• صرافی گلوبال هبی Huobi Global
• صرافی آپ بیت Upbit
• صرافی اوکی اکیچنج OKEx
• صرافی اف/ تی/ ایکس FTX
• صرافی کوکوین KuCoin
• صرافی گیت Gate.Io
• صرافی کوین اکس CoinEx

نحوه گرفتن جوایز از لونا

دارندگان توکن‌های LUNA می‌توانند توکن‌های خود را در مکانیسم اجماع اکوسیستم Terra قرار دهند. با شرط‌بندی LUNA، کاربران جوایزی را دریافت می‌کنند که مستقیماً از هزینه‌های مبادله در پلتفرم Terra گرفته می‌شود. کاربران هر زمان که بین LUNA و استیبل کوین Terra جابجا شوند، این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

چگونه از ارز دیجیتال لونا جایزه بگیریم؟ | پیش‌بینی آینده ترا (Terra)
قبل از به روزرسانی کلمبوس-۵، پاداش‌هایی نیز از بخشی از حق امضای هر مبادله گرفته می‌شد. سیستم جدید در تئوری باید بازدهی حدود ۷ تا ۹ درصد را ارائه دهد. این جوایز انگیزه‌ای برای کاربران و اعتباربخش‌ها فراهم می‌کند تا در DPoS شرکت کنند. اگر با استخراج در شبکه بیت کوین آشنا هستید، اصل کار مشابه است.
ارز دیجیتال ترا یا لونا، توکن بومی بلاک چین ترا است. امنیت شبکه ترا با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام تأمین‌شده و هدف اصلی این بلاک چین ترکیب مزایای رمز ارز‌ها و ثبات قیمت ارز فیات با یکدیگر است.
ارز دیجیتال لونا در صرافی‌های بسیاری با سایر رمز ارزها، فیات و استیبل‌کوین ترید می‌شود.
ترا پروژه‌ای است که هدف خود را بر ساخت بزرگ‌ترین شبکه پرداخت مبتنی بر بلاکچین متمرکز ساخته و در واقع خود را نسل جدیدی از خدمات مالی غیر متمرکز (DeFi) می‌داند. شرکای این پروژه از اعتبار کافی برخوردارند. ترا می‌تواند شیوه‌های پیچیده، هزینه‌بر و مبهم بانکداری سنتی را حذف کند؛ از این رو رقیب خطرناکی برای سایر رمزارز‌ها است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علیرضا
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
خیلی ممنونم از مقاله جامع و مفیدتون. ارزهای دیجیتال واقعا آینده خوبی دارند و باید به اونها اهمیت بدهیم.
2
1
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی