کد خبر: ۲۳۵۱۰
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

طرح صیانت در ایستگاه اول شکست خورد

اکثر کارشناسان براین باورند که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بحث‌ها و نگرانی‌های قابل‌توجهی را در بین مردم ایجاد کرده است به گونه‌ای که از کسب‌وکار‌های دیجیتال گرفته تا مردم عادی در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طرح صیانت از حقوق کاربران یکی از مقوله‌های مهم در کشور است که امروزه جنجال‌های زیادی به پا کرده است با وجود اینکه هنوز این طرح به مرحله تصویب و تایید نرسیده، اما با مخالفت‌های زیادی مواجه شده است به گونه‌ای که این طرح چندین بار بعد از اصلاح از مجلس برگشت خورده است حال این طرح قرار است دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد براین دارند که طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی بحث‌ها و نگرانی‌های قابل‌توجهی را در بین مردم ایجاد کرده است به گونه‌ای که از کسب‌وکار‌های دیجیتال گرفته تا مردم عادی و دانشجویان در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند. شاید بتوان این طرح یکی را از واپس‌گرایانه‌ترین طرح‌های مجلس طی سال‌های اخیر یاد کرد طرحی که هم مانع پشتیبانی از بخش زیادی از کسب‌وکار‌های داخلی خواهد شد و هم موانع جدی بر سر راه فعالیتشان می‌گذارد و در یک کلام خلاف صریح شعار سال است.

طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

همچنین قرار است مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ظرف ۱۰ روز با اعمال پیشنهادات و نظرات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در این طرح، طرح جدید را به کمیسیون مشترک بررسی طرح، ارائه دهد.

طبق گفته رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی تاکنون تصریح قوانین در مورد طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی صورت نگرفته و کسی آن را تأکید و مورد حمایت قرار نداده بود؛ بنابراین این طرح باید برای اطمینان بخشی به مردم هم برنامه داشته باشد تا بتوان دسترسی آن‌ها به فضای مجازی را توسعه داد و هم آسیب‌های آن را تا حد امکان کاهش دهد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
سرعت لاك پشتي اينترنت
1
0
موسوی
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
این طرح حتی اسمش هم رندانه و عوام فریبانه است
1
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی