کد خبر: ۲۳۶۳۸
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۳
در اختتامیه جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو اعلام شد

برترین‌های مسابقه نانو وارد دوره حمایتی تبدیل ایده به محصول می‌شوند

رییس گروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه برگزیدگان مسابقه نانو برای توسعه فناوری هدایت خواهند شد، گفت: بر این اساس رویداد نانو استارت‌آپ پیش بینی شد تا برگزیدگان این رویداد بتوانند در یک دوره حمایتی ایده خود را به فناوری تبدیل کنند.

 

برترین‌های مسابقه نانو وارد دوره حمایتی تبدیل ایده به محصول می‌شوندبه گزارش« نبض فناوری» عماد احمدوند امروز در اختتامیه جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو این رویداد را پایان مسابقه ملی فناوری نانو و آغاز رویداد نانو استارت‌آپ توصیف کرد و افزود: گام بعدی مسابقه ملی فناوری نانو حرکت در جهت توسعه فناوری است؛ چرا که رویداد مسابقه ملی فناوری نانو متمرکز بر یادگیری در حین اجرا است.

وی با بیان اینکه ستاد نانو در برگزاری برنامه‌های دانشجویی سعی در فراهم کردن فرصت‌هایی متناسب با توانمندی‌های دانشجویان در مسیر یادگیری دارد، اظهار کرد: آنچه که در آموزش‌های رسمی از ابتدایی تا پایان تحصیلات تکمیلی مشاهده می‌شود، تمرکز بر آموزش یک طرفه است و فرصت برای یادگیری کمتر در برنامه‌های مراکز آموزشی جای دارد.

احمدوند با تاکید بر اینکه در ستاد نانو سعی شده است که در حد بضاعت و توان فرصت‌هایی برای یادگیری عملی فراهم کنیم، یادآور شد: شاید دانشجویان شرکت کننده در این رویدادها متوجه نباشند، ولی تفاوت جدی میان دانشجویان آموزش دیده عملی با دانشجویان که با نمرات بالا فارغ التحصیل شده‌اند، در فضای کسی و کار وجود دارد.

رییس کارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری نانو با انتقاد از اینکه برخی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری قادر به انجام کارهای محول شده به آنها نیستند، خاطر نشان کرد: حضور آنها در چنین رویدادهایی فرصت کوچک برای بروز توانمندی‌های آنها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه صادرات های‌تک بیشتر از میان کسانی است که کار عملی دانشجویی را تجربه کرده‌اند، گفت: برنامه‌های دانشجویی فرصت جدی برای یادگیری و رشد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر است و بر این اساس در مسابقه ملی فناوری نانو تلاش شده است تا دانشجویان را در جهت توسعه فناوری قرار دهیم و رویداد نانو استارت‌آپ پیش بینی شده است.

احمدوند، رویداد نانو استارت‌آپ را رویدادی برای توسعه فناوری برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو دانست و افزود: در این برنامه حمایتی یک تا دو سال است تا ایده‌های برتر به محصول تبدیل شوند و راه راهیابی افراد به نانو استارت‌آپ شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو است.

وی با بیان اینکه امروز پنجمین دوره نانو استارت‌آپ آغاز می‌شود، اظهار کرد: حضور این رویداد مقدمه‌ای برای تبدیل شدن دانشجویان به فناور سطح یک است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی