کد خبر: ۲۴۰۲۳
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۳
برای رفع نیازهای جامعه محقق می شود؛

ایجاد هسته های فناور در قالب طرح «شهید احمدی روشن»

سرپرست معاونت آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: هسته های فناور جدید برای رفع نیاز جامعه در قالب ششمین دوره طرح شهید احمدی روشن تشکیل می شوند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری سید محمدصادق موحد در مراسم افتتاحیه طرح شهید احمدی روشن با اشاره به داشتن اهتمام ویژه به تجربیات قبلی و تلاش برای ارتقای سازوکارها و رویه ها نسبت به قبل به مرور پنج دوره گذشته طرح شهید احمدی روشن، پرداخت.

سرپرست معاونت آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: مهم‌ترین رویکرد این طرح شکل‌دهی گروه‌ها و هسته‌های فناور برای رفع نیازهای جامعه است.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که با همراهی اجتماعات نخبگانی طراحی و پیاده سازی شده، برنامه حمایت از هسته های دانشجویی مسأله محور یا طرح شهید احمدی روشن است.

وی با اشاره به مهم‌ترین گام‌های این طرح، افزود: گام‌های نخست این طرح بر شناسایی مسائل، تشکیل هسته های نخبگانی مساله محور برای حل مسأله احصا شده و در گام بعدی حل مسأله واقعی را در اولویت قرار می دهد. آموزش و توانمندسازی دانشجوی مستعد در قالب حل مسأله واقعی، افزایش مهارت های اجتماعی، خودباوری و اعتماد به نفس واقعی توانایی حل مسئله نیز در آن دیده شده است.

به گفته موحد، ایجاد شبکه های مستعد، افزایش مهارت های کار تیمی و زمینه برای ایجاد توانمندی های نوظهور در بستر کار گروهی، افزایش اعتماد دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و هدایت دانشجویان مستعد برای شناسایی مسایل راهبردی کشور از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: به طور کلی در مجموع این ۶ دوره بیش از ۷۴۴ هسته شکل گرفته است که بالغ بر ۲۰ هزار نفر متقاضی ورود به هسته ها بوده اند و تعداد کل برگزیدگان تا دوره ششم به ۶۶۴۹ نفر رسیده است. هفت هسته در دوره اول، و در حدود ۲۰۹ هسته در ششمین دور در این برنامه مسأله محور مشارکت داشته اند.

سرپرست معاونت آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: در دوره ششم طرح شهید احمدی روشن تعداد ۵۳۴ دانشجوی دکتری تخصصی ، تعداد ۶۶۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و تعداد ۶۷۰ دانشجوی دورۀ کارشناسی به عضویت این هسته ها درآمدند و قرار است طی ۹ ماه آینده فعالیت علمی و فرهنگی انجام دهند. در مجموع نیز طی این شش دوره طرح، بالغ بر ۲۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ، ۲۲۱۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۴۳۱ دانشجوی دکتری در این هسته ها حضور داشته اند.

وی افزود: برنامه حمایت از اجتماعات مستعدین برتر یک برنامه راهبردی و اولویت‌دار در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است این برنامه به دنبال آن است که بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سایر اسناد بالادستی، رفع نیازهای کشور را به کمک هسته ها و اجتماعات نخبگانی انجام دهد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی