کد خبر: ۲۳۶۷۴
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۸
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری خبر داد

حمایت ۶.۷ میلیاردی بلاعوض از شرکتهابرای اخذ استانداردها/ارائه ۱۵هزار خدمات توانمندسازی در کرونا

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت ۶.۷ میلیارد تومانی حمایت بلاعوض به شرکت‌ها برای اخذ استانداردها و تاییدیه‌ها خبر داد و اعلام کرد: بر اساس برآوردهای ما از سوی ۴۳ شرکت دانش بنیان صادراتی، به میزان ۱۳ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

به گزارش« نبض فناوری» مرضیه شاوردی امروز در اولین رویداد دستاوردهای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان (تیوان) که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری برگزار شد، با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده با شیوع کرونا، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان اقدام به ارائه خدمات متنوع توانمندسازی مشتمل بر آموزش، مشاوره، حفاظت از دارایی‌های فکری، دریافت استانداردها و تاییدیه‌های تخصصی و صادراتی و توسعه بازار کرده است و طی دوره ۳ ساله از آذر ماه ۱۳۹۷ تا آذر ماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۵۶۰ شرکت دانش بنیان از ۱۵ هزار و ۵۲۳ خدمت توانمندسازی با حمایت بلاعوض ۵۴ میلیارد تومانی صندوق بهره مند شدند.

وی تاکید کرد: در کنار این خدمات، تیم توانمندسازی صندوق در دو سال اخیر با تبدیل تهدید کرونا به فرصت توانمندسازی شرکت های دانش بنیان، برنامه های متنوعی را اجرایی کرده است.

شاوردی با اشاره به نحوه ارائه خدمات به دانش بنیان‌ها تاکید کرد: فرآیند توسعه و ارائه خدمات توانمندسازی این صندوق از ایده پردازی آغاز می‌شود و با ارائه طرح اجرایی اولیه، تایید و تصویب، ارائه طرح عملیاتی نهایی، هماهنگی با سایر بازیگران، اجرای برنامه و بهبود ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه عمده برنامه‌های این صندوق در تعامل با سایر بازیگران زیست بوم فناوری و اجرایی کشور است، اظهار کرد: وجود تیم کارشناسی در مدیریت توانمندسازی، برندسازی مناسب و شبکه همکاران قوی در داخل و خارج صندوق از جمله عوامل موفقیت ما در ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت‌ها بوده است.

شاوردی به بیان دستاوردها و نتایج برنامه‌های توانمندسازی صندوق پرداخت و یادآور شد: از آذر تا اسفند ماه سال ۹۷، ۸۸۸ میلیون تومان حمایت بلاعوض به شرکت‌ها پرداخت کردیم که این میزان در سال ۹۸ به ۱۰۷۳۵ میلیون تومان و در سال ۹۹ به ۱۷۷۴۵ میلیون تومان بالغ شد.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه میزان حمایت توانمندسازی این صندوق از ابتدای سال تا آذر سال جاری به ۲۴۸۶۵ میلیون تومان رسیده است، تاکید کرد: این حمایت به صورت بلاعوض در اختیار شرکت های دانش بنیان متقاضی قرار گرفته است.

وی حضور ۱۷۰۰ شرکت دانش بنیان در هزار دوره آموزشی را از دستاوردهای این نهاد مالی در حوزه آموزش عنوان کرد و گفت: در این حوزه مبلغ ۳.۴ میلیارد تومان حمایت بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

به گفته وی ۹۰۰ شرکت دانش بنیان از کمپین‌های مشاوره حضوری و تلفنی و آنلاین این صندوق بهره مند شدند، ضمن آنکه مبلغ یک میلیارد تومان حمایت بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

خدمات مالکیت فکری صندوق نوآوری

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی به دستاوردها و نتایج خدمات این صندوق در حوزه مالکیت فکری اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان از خدمات مالکیت فکری این صندوق بهره مند شده اند و دارایی فکری ۱۰۷ شرکت نیز شناسایی شده است و تاکنون ۱۸ اختراع در داخل و ۳۹ تفاهم نامه PCT و همچنین ۲ اختراع در خارج از کشور به ثبت رسیده است.

وی ثبت ۲ طرح صنعتی در داخل و یک طرح صنعتی در خارج از کشور را از دیگر دستاوردهای خدمات حمایتی این صندوق نام برد و اظهار کرد: علاوه بر آن ۴۵ نشان تجاری در داخل و ۹ نشان تجاری در خارج از کشور به ثبت رسیده است.

این مقام مسوول، از پرداخت ۶.۷ میلیارد تومانی حمایت بلاعوض به شرکت‌ها برای اخذ استانداردها و تاییدیه‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس ۱۸۳ شرکت دانش بنیان موفق به اخذ استانداردهای مورد نیاز شدند. همچنین شرکتهای دانش بنیان موفق به دریافت ۱۸۸ استاندارد سیستمی و تخصصی و ۳۸ استاندارد صادراتی شدند. اخذ ۶۵ تاییدیه ملی از دیگر دستاورهای حمایتی ما در این حوزه به شمار می رود.

دانش بنیان ها در مسیر تبادل فناوری

شاوردی به دستاوردهای این صندوق در حوزه رویدادهای تبادل فناوری اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۷ رویداد تبادل فناوری برگزار شده است، گفت: ۱۵۹۲ شرکت در این رویدادها شرکت کردند و طی این رویدادها نیز ۲۰۳۲ نیاز فناورانه ارائه شد و ۴۸۶۳ میلیارد تومان تفاهم نامه به امضا رسید و از این میزان تفاهم نامه ۶۹۰ میلیارد تومان تبدیل به قرارداد شد.

به گفته وی، نرخ تبدیل حمایت بلاعوض به قرارداد ۵۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ۱۲۷۲ شرکت دانش بنیان از خدمات توسعه بازار این صندوق بهره مند شدند، افزود: برای این منظور ۳۸ میلیارد تومان حمایت بلاعوض به شرکت‌ها پرداخت شد.

وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای ما از سوی ۴۳ شرکت دانش بنیان صادراتی، به میزان ۱۳ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

شاوردی، کشورهای هدف صادراتی ایران در ۱۴۰۰ را شامل کشورهای ارمنستان، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، سوریه، عراق و کنیا نام برد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی