کد خبر: ۲۳۷۰۷
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

طراحی کیسه خواب جدید برای فضانوردان

کیسه خواب های جدید ناسا می تواند از ایجاد مشکل برای چشم فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی جلوگیری کند.

به گزارش «نبض فناوری»،  فضانورد شدن نیاز به دید 20/20 کامل دارد، اما متأسفانه، تأثیرات فضا می تواند باعث شود فضانوردان با بینایی ضعیف به زمین بازگردند. اکنون، محققان مرکز پزشکی UT Southwestern کیسه خوابی ابداع کرده اند که می تواند با مکیدن موثر مایع از سر فضانوردان از این مشکلات پیشگیری کند یا آن ها را کاهش دهد.

بیش از نیمی از فضانوردان ناسا که بیش از شش ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته‌اند، به درجات مختلفی دچار مشکلات بینایی شده‌اند. در یک مورد، جان فیلیپس، فضانوردی که در سال 2005 به مدت 6 ماه در مورد ایستگاه فضایی بین المللی بود، بازگشت و متوجه شد دید او از 20/20 به 20/100 کاهش یافته است.

به عنوان مثال، برای سفرهای چند ساله به مریخ، این می تواند به یک مسئله تبدیل شود. دکتر بنجامین لوین، محقق ارشد این طرح گفت: «اگر فضانوردان چنان آسیب‌های شدیدی داشته باشند که نتوانند آنچه را که انجام می‌دهند ببینند و مأموریت را به خطر بیندازند، فاجعه خواهد بود.

هنگامی که شما می خوابید، مایعات در سر جمع می شوند، اما در زمین، وقتی از خواب بلند می شوید، جاذبه آنها را به داخل بدن می کشد. با این حال، در گرانش کم فضا، بیش از نیم گالن مایع در سر جمع می شود. این به نوبه خود به کره چشم فشار وارد می کند و می تواند منجر به اختلال بینایی شود.

برای مبارزه با این مشکل، محققان کیسه خوابی ساختند که دور کمر قرار می گیرد و قسمت پایینی بدن را در بر می گیرد. سپس یک دستگاه مکنده جاروبرقی مانند فعال می شود که مایع را به سمت پاها می کشد و از تجمع آن در سر جلوگیری می کند.

حدود 12 نفر برای آزمایش این فناوری داوطلب شدند و نتایج مثبت بود. قبل از اینکه ناسا این فناوری را به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد کند، باید به برخی سؤالات پاسخ داده شود، از جمله اینکهزمان بهینه‌ای که فضانوردان باید هر روز در کیسه‌خواب بگذرانند چقدر است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی