کد خبر: ۲۳۷۴۷
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۸

5 نرم‌افزار تلفن همراه برای هوشمندسازی حمل‌ونقل در کشور طراحی شد

با گسترش فناوری در کشور ارائه بسیاری از خدمات با گوشی‌های همراه میسر شده است. نصب یک نرم‌افزار و استفاده از خدماتی که پیش از دسترشی به آنها دشوار بود.

به گزارش «نبض فناوری»، صنعت حمل و نقل یکی از عرصه های فناورانه ای است که با توسعه استفاده از فناوری‌های نوین و نوظهور، تغییرات زیادی کرده و تحولات بنیادینی در مدل های مختلف آن ایجاد شده است. در طی چند سال اخیر بسیاری از این خدمات در بستر اینترنت و با طراحی نرم‌افزارهایی نوآورانه و نصب در تلفن همراه، امکانپذیر شده است.

این کار گامی بزرگ به سمت هوشمندسازی حمل و نقل در کشور است و در حال حاضر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 5 نرم‌افزار برای این کار طراحی و تولید شده است. نرم‌افزارهایی که توسط شرکت‌های دانش بنیان و خلاق به تولید رسیده است.

2 شرکت در تهران، 1 شرکت در اصفهان، 1 شرکت در خراسان رضوی و 1 شرکت در کرمان توانسته اند نرم‌افزارهایی برای هوشمندسازی حمل‌ونقل در کشور طراحی کنند.

«اپلیکیشن مستر بنزین شرکت آسا پیشه کاران»، «آسایاب شرکت فناوری الکترونیک آسمان کارمانیا»، «موبویاب شرکت داده پردازان فاران صدرا»، «اپلیکیشن 141 برای اطلاع رسانی وضعیت راه های جاده ای شرکت ویرا ارتباطات یکتا تلفن» و «نرم‌افزار ردیاب خودرو تحت وب به همراه اپلیکیشن اندرویدی شرکت فاتحان سپهر جم» از جمله این محصولات است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی