کد خبر: ۲۴۰۱۱
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۴

مراکز نوآوری سلامت ایجاد می‌شود

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از موافقت شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» محمدرضا منظم با اعلام این خبر گفت: مرکز نوآوری سلامت نهادی جهت فراهم کردن فضای تبادل فکر و شکل‌گیری ایده‌های جدید میان اساتید، دانشجویان و سایر بازیگران زیست بوم نوآوری سلامت است که با ایجاد فرصت‌های تعامل و همکاری گروهی، زمینه را برای توسعه نوآوری فراهم می‌آورد.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت مراکز نوآوری درحوزه سلامت، به منظور تسهیل تعاملات میان بازیگران زیست بوم نوآوری سلامت با هدف ارتقای نوآوری، تشکیل شبکه‌های نوآوری از طریق ایجاد ارتباط میان مراکز تاثیرگذار در حوزه فناوری سلامت (مراکز رشد، آزمایشگاه‌ها و ...)، کشف و حمایت از ایده‌های نوآورانه در این حوزه و فراهم کردن بستر ارائه ایده‌های نوین و انعکاس آن به صنعت و جامعه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و محصولات سلامت محور، تشکیل این مراکز از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر توسعه فناوری سلامت بوده است. به این منظور با پیگیری‌های این دفتر، تاسیس مراکز نوآوری سلامت در جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شد و به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش رسید.

به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، منظم خاطرنشان کرد: از این پس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری منطقه خود نسبت به ارسال درخواست تاسیس مراکز نوآوری سلامت به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اقدام کنند.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی