کد خبر: ۲۴۰۲۰
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

ساخت ربات ویژه برای سالمندان

یک تیم تحقیقاتی رباتی را توسعه داده‌اند که می‌تواند با تخمین وضعیت کاربر با استفاده از تعداد کمی حسگر، به ایستادن، راه رفتن و نشستن کمک کند.

ساخت ربات ویژه برای سالمندان

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از الرت، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی تویوهاشی ژاپن، رباتی را توسعه داده‌اند که می‌تواند با تخمین وضعیت کاربر با استفاده از تعداد کمی حسگر، به ایستادن، راه رفتن و نشستن کمک کند.

این گروه پژوهشی به سرپرستی میزوکی تاکدا (Mizuki Takeda)، استادیار بخش مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی تویوهاشی، روشی را برای یک ربات ارائه داده‌اند که با بررسی مرکز ثقل، وضعیت کاربر را با استفاده از چند حسگر تخمین می‌زند.

اطلاع از وضعیت کاربر، مانند اینکه آیا در حال تلاش برای ایستادن یا نشستن است، امکان ارائه کمک در صورت لزوم را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ربات می‌تواند با تشخیص بی‌نظمی‌ها از حوادث احتمالی جلویگری کند.

برای سالمندانی که قدرت عضلانی ضعیفی دارند، مطلوب است که در زندگی روزمره خود کمک دریافت کنند، بنابراین ربات‌هایی در حال توسعه هستند تا به کارهای مکرر مانند ایستادن و راه رفتن کمک کنند. ربات‌های معمولی معمولاً در یکی از این اقدامات کمک می‌کنند، اما از آنجایی که ایستادن، راه رفتن و نشستن به ترتیب انجام می‌شوند، بهتر است یک ربات قادر به انجام هر سه این فعالیت‌ها باشد.
منبع: فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی