کد خبر: ۲۴۰۸۵
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

افزایش تبادل فناوری نانو میان فناوران و متقاضیان؛ ۸۷ پروژه موفق اجرا شد

حمایت از طرح‌های تبادل فناوری نانو میان فناوران و متقاضیان برای پاسخ به نیازهای صنعت، یکی از اقدامات برای توسعه این حوزه در کشور است.

به گزارش« نبض فناوری» طرحی که سال گذشته منجر به ارائه 170 پروژه شد. از این تعداد، 87 طرح به مرحله تدوین پروژه موفق تبادل فناوری رسید.

افزایش تبادل فناوری نانو میان فناوران و متقاضیان یکی از طرح‌هایی است که با استقبال خوبی از سوی فناوران و صعنتگران مواجه و از آغاز این طرح تاکنون، 963 پروژه معتبر برای مشارکت در آن ارائه شده است. اما از میان این تعداد طرح ارائه شده، 118 مورد به مرحله عقد قرارداد رسیده و 87 عدد از آنها خاتمه یافته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که موضوع 51 مورد از پروژه‌های خاتمه یافته به حوزه فناوری‌های نانو مرتبط است و 36 مورد نیز در حوزه دانش‌بنیان‌ها ارائه شده است.

در تبادل محصولات فناورانه دارندگان، متقاضیان و کارگزاران فناوری به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش می‌پردازند. در این کار فناوری‌های عرضه شده در کشور و تقاضاهای بخش صنعت به صورت مداوم پایش می شود تا ارتباطی موثر میان عرضه‌کنندگان و متقاضیان ایجاد شود. در این طرح، سازوکارهای حمایتی نیز مدنظر است تا فضای تبادل محصولات فناورانه را به نحو مطلوبی بهبود ‌بخشد.

ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌های تبادل فناوری میان فناوران و متقاضیان حمایت می‌کند. این کار تاثیر مستقیمی در توسعه محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه در کشور دارد.

«بهبود ماندگاری جنین گندم»، «نخ های آنتی باکتریال اسپاندکس»، «صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه بعدی شیشه‌ای با بتن سبک سازه‌ای»، «سیستم سرمایشی و برودتی برای مصارف خاص صنعتی»، «الکترودیالیز نمک زدایی برای تامین آب شرب»، «تأمین آب صنایع کاشان به وسیله بازچرخانی پساب RO به وسیله الکترودیالیز»، «حذف بوی تصفیه خانه آب و فاضلاب ساری»، «پکیج‌های گندزدایی آب»، «نانوحباب برای گلخانه»، «عایق ژاکتی لاینر توربین گازی با عایق‌های آیروژل» از جمله پروژه‌های موفق صنعتی تبادل فناوری نانو هستند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی