کد خبر: ۲۴۱۱۸
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۳

نقشه راه و بومی‌سازی فیلترهای پرکاربرد در صنعت پالایش گاز تدوین می‌شود

اجرای پروژه "بررسی، مطالعه و رصد فیلترهای مورد استفاده در صنعت پالایش گاز" به تقاضای انستیتو فرآورش گاز در دستور کار پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفت.

به گزارش« نبض فناوری» رصد فناوری‌های جدید در خصوص فیلترهای مورد استفاده در صنعت پالایش گاز دنیا، گردآوری اطلاعات شرکت‌های داخلی معتبر سازنده فیلترها و مستندسازی پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها و تهیه نقشه راه با توجه به نقاط ضعف و قوت موجود و همچنین جذابیت‌های توسعه فناوری در ساخت فیلترها از اهداف این پروژه محسوب می‌شود.

گام نهادن در رفع بخشی از نیاز صنعت پالایش گاز کشور با هدف جداسازی ذرات و ترکیبات مزاحم با استفاده از فیلترهای مناسب را می‌توان از مزایای این پروژه به شمار آورد.

همچنین جلوگیری از آسیب بیشتر به مواد و تجهیزات پیچیده و گران قیمت فرآیندی و افزایش کارایی و راندمان واحدهای فرآیندی از دیگر ضرورت‌های بررسی و رصد فیلترهای مورد استفاده در صنعت پالایش گاز محسوب می‌شود.

این پروژه از سه فاز تشکیل شده است که در فاز اول آن مطالعات جامع در زمینه فناوری فیلتراسیون متداول و نوین و نحوه ساخت آن در دنیا انجام ‌می‌شود.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، همچنین در فاز دوم یک پایش کلی درخصوص کاربرد فیلترها در فرآیندهای موجود در کشور و صنعت پالایش گاز انجام می‌شود که در این مرحله با توجه به شناسایی توانمندی‌ها، نقاط ضعف، وضعیت کنونی و پتانسیل‌های آتی در کشور نیز استخراج خواهد شد.

در نهایت در فاز سوم این پروژه با توجه به مطالعات صورت گرفته در مراحل قبل و با عنایت به چالش‌ها و افق‌های پیش رو و جذابیت‌های موجود در زمینه این فناوری، نقشه راه مناسبی تهیه خواهد شد تا بتوان نیاز بخشی از صنایع کشور به این تجهیزات فرآیندی را تامین کرد و با بومی‌سازی این صنعت به خودکفایی لازم رسید.

 

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی