کد خبر: ۲۴۱۶۲
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰

ایلان ماسک به باد انتقاد گرفته شد

شهروندان چینی در یک روز اخیر ایلان ماسک مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس را به باد انتقاد گرفته اند، زیرا چین مجبور به اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از برخورد ماهواره های استارلینک با ایستگاه فضایی خود شده است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، چین دیروز اعلام کرد برخی اقدامات اجتناب ناپذیر انجام داده تا از برخورد ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس با ایستگاه فضایی خود جلوگیری کند. ایلان ماسک قصد دارد با پرتاب هزاران ماهواره به فضا خدمات اینترنت پرسرعت خود را در دورافتاده ترین نقاط جهان ارائه دهد.

بنا بر اعلام مقامات چینی، ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، در دو تاریخ اول جولای و 21 اکتبر فاصله بسیار کمی با ایستگاه فضایی چین داشته و در آستانه برخورد با آن بوده اند.

چین در سندی که در وب‌سایت دفتر امور فضایی سازمان ملل منتشر شده، تصریح کرده: «به دلایل امنیتی، ایستگاه فضایی چین پیشگیری لازم را برای جلوگیری از برخورد انجام داده است.

این شکایات به طور مستقل تأیید نشده اند و اسپیس ایکس هم به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است. یکی از کاربران چینی در پستی در پلتفرم میکروبلاگینگ Weibo در روز دوشنبه به نشانه اعتراض نوشت ماهواره های استارلینک فقط یک دسته زباله فضایی هستند. کاربر دیگری هم آنها را "سلاح های جنگ فضایی آمریکا" توصیف کرد.

با توجه به اینکه نزدیک به 30000 ماهواره و زباله‌های فضایی به دور زمین می‌چرخند، دانشمندان از دولت‌ها خواسته‌اند تا داده‌های مرتبط خود را برای کاهش خطر برخوردهای فضایی فاجعه‌بار به اشتراک بگذارند. اسپیس ایکس به تنهایی نزدیک به 1900 ماهواره را برای ارائه خدمات شبکه پهن باند استارلینک خود در فضا مستقر کرده و در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد این ماهواره هاست.
منبع: فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی