کد خبر: ۲۴۲۰۳
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۵

۵ طرح پژوهشی توسعه ابزار‌های عمومی مطالعه مغز پذیرش شد

با توجه به برنامه­‌ریزی‌های کلان ستاد توسعه علوم و فناوری ‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و براساس برگزاری فراخوان­ های عمومی در دو سال گذشته 5 طرح پژوهشی پذیرش شد.

به گزارش «نبض فناوری» حمایت از طرح‌های پژوهشی برای توسعه ابزار‌های عمومی مطالعه مغز، یکی از ضروریاتی است که منجر به پیشبرد راهبرد‌های توسعه محور فناوری‌های شناختی می‌کند. محمدحسین مقامی کارشناس این حوزه ضمن بیان این مطلب گفت: امروزه توسعه ابزار‌های عمومی مطالعه مغز، امکان شناسایی، دسته ­بندی و مطالعه بر روی فعالیت ­های مغز و هم چنین استفاده از آن به عنوان یک فرمان کنترلی برای انجام یک فعالیت مشخص شده در دنیای خارج را در قالب ارتباط مغز با ماشین فراهم کرده است.

از طرف دیگر، پیشرفت­‌ها و تلاش­‌های انجام شده توسط محققان مختلف در حوزه ارتباط بین مغز با مغز نیز نتایج امیدبخشی را در این حوزه به همراه داشته است.

توسعه هم‌افزایی پایان‌نامه ­ها و رساله­‌های دانشجویی

نظر به اهمیت توسعه­ ابزار‌ها در این حوزه در سطح کشور، یکی از اقدامات مهم کارگروه توسعه فناوری‌­ها و ابزار‌های نوین برای ارتباط دوسویه با مغز، مشارکت فعال در فراخوان­‌های عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از جمله فراخوان‌های دسته «ج» و ارائه اولویت ­های مدنظر در هر فراخوان، به منظور توسعه هم­ افزایی پایان ­نامه ­ها و رساله­‌های دانشجویی در راستای رسیدن به اهداف مشخص در این حوزه است.

بنا به این ضرورت، با توجه به برنامه­ ریزی ­های کلان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و براساس برگزاری فراخوان­‌های عمومی، ۵ طرح پژوهشی در این زمینه، در دو سال اخیر مورد پذیرش قرار گرفته است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ضمن دریافت طرح‌های پژوهشی برای توسعه ابزار‌های عمومی مطالعه مغز، از توسعه این فناوری‌ها حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی