کد خبر: ۲۴۲۲۱
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰

فروشگاه گلکسی استور سامسونگ به میزبانی بالقوه برای برنامه‌های مخرب تبدیل شده است!

گزارش جدید وبسایت Android Police نشان می‌دهد که فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ موسوم به گلکسی استور که به‌صورت پیش‌فرض روی اسمارت‌فون‌های این شرکت نصب شده است؛ ظاهرا به میزبانی برای اپلیکیشن‌های مخرب پخش فیلم تبدیل شده است. انتشار چندین نسخه شبیه‌سازی شده از اپلیکیشن بخش فیلم Showbox (که اکنون از گلکسی استور حذف شده است) در گلکسی استور به‌صورت بالقوه می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، یک تحلیل‌گر امنیت دستگاه‌های موبایلی با نام linuxct اعلام کرد، این برنامه‌ها اگرچه به خودی‌خود احتمالا خطرناک نیستند؛ اما فناوری مورد استفاده در آن‌ها امکان دانلود و اجرای بدافزارها را فراهم می‌کند.

این مشکل زمانی آشکار شد که یکی از نویسندگان وبسایت Android Police با نام مکس وینباخ پس از مشاهده هشدارهای سپر امنیتی گوگل پلی دریافت که حداقل 5 مورد از نسخه‌های کپی‌برداری شده از برنامه Showbox دارای ماهیت مخرب بوده و این امر موجب شد تا وبسایت Android Police تحقیقات خود در این رابطه را آغاز نماید.

تجزیه و تحلیل انجام شده از طریق سرویس اسکن آنلاین بدافزار و ویروس نشان داد که این برنامه‌ها قطعا دارای ماهیت مخرب هستند. همچنین برخی برنامه‌ها خواهان دریافت مجوزهایی نامتعارف نظیر دسترسی به گزارشات تماس‌ها بودند. موضوع دیگر این‌که اپلیکیشن Showbox به‌دلیل عدم برخورداری از حق نشر به شهرت رسیده بود. بنابراین بعید است که اپلیکیشن‌های شبیه‌سازی شده موجود در گلکسی استور نیز قوانین کپی‌رایت را نقض نکرده باشند. هیچ یک از این اپلیکیشن‌ها در فروشگاه پلی استور گوگل قابل دسترس نیستند.

فروشگاه گلکسی استور سامسونگ به میزبانی بالقوه برای برنامه‌های مخرب تبدیل شده است!

از آنجا که گلکسی استور تعداد نصب برنامه‌ها را نشان نمی‌دهد؛ لذا تشخیص اینکه اپلیکیشن‌های مورد اشاره برای چند نوبت دانلود شده‌اند؛ کاری دشوار است. اما بایستی خاطرنشان کرد که برنامه‌های مذکور صدها بازخورد را دریافت نموده و در برخی از آن‌ها پیرامون احتمال وجود بدافزار هشدارهایی داده شده است.

سامسونگ هنوز در رابطه با این یافته‌ها هیچ اظهارنظری نکرده است. بنابراین در مقطع کنونی، بهترین پیشنهاد برای کاربران اسمارت‌فون‌های سامسونگ احتمالا این است که برنامه‌های مورد نیاز خود را صرفا از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود نمایند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی