کد خبر: ۲۴۳۶۲
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۱
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۰۰۰ استارتاپ در صنعت کشاورزی

از مجموع ۷ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور چیزی حدود ۲۵ درصد یعنی نزدیک ۴۰۰ شرکت در زنجیره ارزش محصولات کشاورزی فعال هستند که محصولاتی از جمله کود، سموم، بذر و ماشین آلات، آبزی پروی و شیلات تولید می‌کنند.

اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه برگشت محصولات کشاورزیبه دلیل عدم هوشمندی در زنجیره صادرات محصولات با کیفیت کشاورزی خسرانی به کشاورزان وارد می‌سازد، اظهار کرد: به طور حتم در حوزه صادرات محصولات با کیفیت نیاز به نظارت اصولی و قوی داریم تا خدشه‌ای به محصولات با کیفیت کشاورزی در بازار‌های بین‌المللی وارد نشود؛ بنابراین ما به دنبال بازارسازی و پیدا کردن بازار‌های هدف بهتری برای صادرات محصولات با کیفیت کشاورزی هستیم.

وی تصریح کرد: از مجموع ۷ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور چیزی حدود ۲۵ درصد یعنی نزدیک ۴۰۰ شرکت در زنجیره ارزش محصولات کشاورزی فعال هستند که محصولاتی از جمله کود، سموم، بذر و ماشین آلات، آبزی پروی و شیلات تولید می‌کنند و دستاورد‌های شاخصی را در این حوزه دارند.

قاردی‌فر افزود: همچنین بازار بزرگی با این رویکرد نوآورانه که وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته است از این پس در اختیار این شرکت‌ها قرار خواهد گرفت تا در بهم‌رسانی عرضه و تقاضا فناوری‌های مورد نیاز بخش کشاورزی را که از ماه گذشته در وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی با مشارکت و تشکل‌های بخش کشاورزی شروع شده تا شاهد بازارسازی هرچه بیشتر محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اظهار کرد: ما بیش از گذشته شاهد ضریب نفوذ نوآوری در بخش کشاورزی خواهیم بود. در کنار آن از جامعه ۸ هزار استارتاپ فعال در کشور با عنوان کسب وکار‌های نوپا در زیست بوم نوآوری فعال هستند چیزی حدود هزار استارتاپ در زنجیزه کشاورزی محصولاتی را ارائه می‌دهند. به نوعی درب زیرمجموعه‌های وزارت جهاد را به سمت نوآوران و فناوران باز کردیم تا این همرسانی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین از حدود ۷ هزار شرکت دانش بنیان فعال تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ چیزی حدود فروش ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را تجربه کردند این بدان معنی است که کم کم مقوله اقتصاد دانش بنیان در زنجیره اقتصادی کشور و اقتصاد خرد به سمت اقتصاد کلان در حال حرکت است این نوآوری هر چه بیشتر در حال تجاری سازی و بازارسازی در حوزه داخلی و بازار‌های بین المللی است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی